Мета: повторити усну і письмову нумерацію чисел першої сотні; випадки додавання і віднімання в межах 20; розвивати мислення, пам’ять; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 153, завдання 984; 985)
Завдання 984
Стає був у таборі з 15 липня по 7 серпня включно. Скільки днів був у таборі Стає? Як це можна визначити? (За календарем.)
Завдання 985
Є три монети. Дві з них однакової маси, а одна – легша, фальшива. Як за допомогою терезів знайти фальшиву
2. Усна лічба
1) Гра “Хто швидший?”.
Навпроти кожного стовпчика прикріплюється малюнок, під яким записані приклади.
Літак | Машина | Катер | Ракета |
7 + 8 | 9 + 5 | 6 + 7 | 8 + 9 |
12 – 5 | 13 – 6 | 12 – 8 | 14 – 7 |
29 + 1 | 70 -1 | 89 + 1 | 50 – 1 |
0 – (4 + 2) | 7 + (9 – 6) | (7 | (2 + 8) – 5 |
40 + 7 | 80 + 6 | 38 – 8 | 46 – 40 |
40 + 50 | 80 – 60 | 30 + 70 | 100 – 40 |
2) Робота за таблицею.
Множник | 90 | 4 | 2 | 3 | ||
Множник | 8 | 5 | ||||
Добуток | 90 | 8 | 0 | 18 | 0 | 5 |
3. Хвилинка каліграфи з логічним завданням
– Числа 35; 28; 75; 19; 93; 87 запишіть у порядку спадання.
4. Математичний диктант
– Запишіть цифрами числа: вісімнадцять, тридцять дев’ять, п’ятдесят шість, сорок два, сімдесят чотири.
– Запишіть числа, що складаються:
А) з п’яти десятків і трьох одиниць;
Б) з семи десятків і п’яти одиниць;
В) з чотирьох десятків і дев’яти одиниць.
– На городі працювали 10 хлопчиків, а дівчаток – на 4 менше. Скільки дівчаток було на городі?
– Школярі працювали в саду. У перший день вони зібрали 20 ящиків яблук, а в другий день – на 10 ящиків більше. Скільки ящиків яблук зібрали школярі в другий день? Скільки ящиків зібрали за два дні?
5. Запис виразів та обчислення їх значень
– Суму чисел 4 і 6 помножити на 8.
– Число 9 помножити на різницю чисел 12 і 4.
– Знайти різницю добутку чисел 7 і 9 та їх суми.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо усну і письмову нумерацію чисел першої сотні, додавання і віднімання в межах 20.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 754)
Завдання 1. Усне виконання завдання
Учні читають числа і пояснюють, за якими ознаками вони об’єднані у групи і як називають ці групи. (У жовтому овалі – множина круглих чисел; у синьому – множина парних двоцифрових чисел; у зеленому – множина непарних чисел.)
Завдання 2. Коментоване виконання завдання
Учні виписують у три рядки: множину чисел шостого десятка; множину чисел, які менші, ніж 58; множину чисел, які входять до обох попередніх множин.
12; 54; 32; 50; 28; 75; 57; 60; 59; 63; 51; 98; 11; 52; 66.
Відповідь:
54; 57; 60; 59; 51; 52.
12; 54; 32; 50; 28; 57; 60; 51; 11; 52.
12; 54; 32; 50; 28; 57; 60; 59; 51; 11; 52.
Завдання 3. Самостійна робота
Двоє учнів працюють за закритою дошкою.
2. Запис чисел у вигляді суми розрядних доданків
– Запишіть у вигляді суми розрядних доданків за зразком кожне з поданих чисел: 75; 26; 62; 88.
Зразок. 82 = 80 + 2.
3. Фізкультхвилинка
4. Самостійна робота
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 154, завдання 4; 5.