Тема. Читання чотирицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення чотирицифрових чисел із розрядних чисел. Кути, види кутів, побудова кутів за допомогою лінійки (№№ 176-184).
Мета. Формувати в учнів уміння читати чотирицифрові числа в межах 10000, розкладати їх на розрядні доданки, утворювати числа з розрядних доданків; розширити поняття про куги, вчити будувати різні кути за допомогою лінійки; повторити правило знаходження периметра многокутника.
Обладнання. Нумераційна таблиця; “Картки для поточного та тематичного
Зміст уроку
І. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Перевірка домашньою завдання.
А) Скласти план розв’язування задачі № 174.
Б) Зачитати відповідь. (Туристи подолали 65 км.)
В) Знайти суму відповідей першого і другого стовпчиків із № 175 (Сума: 141.)
2. Завдання для опитування із “Карток для поточного контролю знань”.
Варіант 1 – завдання № 25 (с. 17)
Варіант 2 – завдання № 26 (с. 17).
3. Усні вправи.
А) Гра “Сходинки”
Представники кожної команди виходять до дошки і записують відповідь
Б) Полічити тисячами від 1000 до 10000 і навпаки.
В) Виконання вправ №№ 176, 177.
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовчі вправи.
А) Записати число, яке містить:
3 тис., 6 сот., 5 дес., 4 од.;
6 тис., 8 од.;
5 тис., 9 дес.
Б) Записати суму розрядних доданків одним числом:
600 + 40 + 4; 900 + 90 + 9.
2. Пояснення.
– Якщо в чотирицифровому числі є одиниці кожного з розрядів, то під час розкладання на доданки будемо мати 4 доданки. Якщо в числі відсутні одиниці якогось розряду чи розрядів, то доданків буде менше, ніж 4.
Зразок.
3745 = 3000 + 700 + 40 + 5;
6808 = 6000 + 800 + 8.
– Розкладіть на розрядні доданки числа: 2788; 3400; 3040.
– Якщо у сумі є різні розрядні числа, то таку суму легко записати у вигляді одного числа. Наприклад:
5000 + 5 = 5005; 6000 + 700 + 70 = 6770.
– Запишіть кожну суму як одне число.
3. Первинне закріплення.
Виконання вправ № 178, № 179 (з коментуванням).
Фізкультхвилинка.
ІІІ. Розвиток математичних знань.
1. Творча робота над задачею № 181.
А) Учні пояснюють, про що дізнаються, обчисливши значення наведених виразів.
Б) Диференційовані завдання.
– Для учнів з високим рівнем знань.
1) Замінити одне із чисел в умові задачі так, щоб у відповіді одержати більше число. (Наприклад, 63 : 3 + 63.)
2) Розв’язати задачу за планом:
3) Скласти задачу, обернену до даної.
– Для учнів із достатнім і середнім рівнем знань.
1) Поставити запитання до задачі так, щоб вона розв’язувалася таким виразом:
57 : 3 + 57
2) Скласти подібну задачу за скороченим записом.
– Для учнів з початковим рівнем знань.
1) Дати відповідь на запитання:
– Скільки було телят у череді?
– Скільки було корів і телят разом?
2. Знаходження периметра многокутника. Виконання завдання № 180 (у парах).
3. Робота з геометричним матеріалом.
А) Розгляд таблиці “Кути”.
– Ви уже знаєте, що таке кут. Сьогодні ми повторимо вивчений матеріал і дещо розширимо знання про кути. Кути поділяються на прямі і не прямі. Кут, менший від прямого кута, називається гострим кутом, а кут, більший від прямого, називається тупим кутом (учитель показує, як позначаються кути (“<“).
На малюнку кути позначено трьома буквами або однією буквою.
Кут – це фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки. Спільний початок променів називається вершиною кута, а самі промені сторонами кута.
Б) Практична робота (за № 182).
Учні розглядають кути, подані на с. 29. За допомогою лінійки будують у зошиті гострий і тупий кути.
IV. Підсумок уроку.
– Запишіть суму доданків як одне число: 9000 + 80 + 3; 3000 + 500.
– Покажіть на таблиці тупі кути.
V. Домашнє завдання.
№№ 183, 184 (с. 29 – 30).