УРОК 27
Тема. Читання й записування шестицифрових чисел. Множення й ділення на 10, 100 і 1 000
Мета: з’ясувати практичне правило множення й ділення чисел на 10, 100, 1 000; розвивати вміння розв’язувати складені задачі; розвивати логічне мислення.
Обладнання: картки для усної лічби, таблиця “Множення й ділення на 10, 100, 1000”.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Усні обчислення
Вписати число в останній квадрат.
Вписати число у перший квадратик.
2. Завдання для опитування
– Прочитати числа: 704 895, 100 005, 818 703, 14 008, 600 006, 300 300.
– Записати число, яке містить 432 од. другого класу і 120 од. першого класу.
– Підкреслити в числах клас тисяч: 236 459, 307 812, 123 000, 405 809.
3. Математичний диктант за вправами № 230, 231
4. Коментоване додавання чисел (№ 232)
5. Фізкультхвилинка
II. Вивчення нового матеріалу
1. Множення й ділення на 10, 100, 1 000 За поданими записами учні роблять висновок:
– Щоб помножити на 10, 100, 1 000, треба до числа праворуч дописати 1, 2, 3 нулі відповідно до 10, 100, 1 000.
– Щоб поділити число на 10, 100, 1 000, треба у числа зліва
2. Первинне закріплення
Вправа № 235 (коментоване розв’язання).
3. Самостійна робота
Розв’язання прикладів № 236 за варіантами: І варіант – перший рядок, ІІ варіант – ІІ рядок.
III. Розвиток математичних умінь учнів
Робота над задачею за рівнями.
– Високий рівень знань.
Учні вирішили посадити у шкільному саду 125 яблунь, а посадили у 2 рази більше. На скільки яблунь більше посадили учні в саду?
– Достатній рівень знань.
У парку росте 300 лип, дубів – від лип, а решта – клени. Скільки кленів росте у парку, якщо всього там росте 550 дерев?
– Середній та низький рівень знань.
За два дні туристи пройшли 100 км. Першого дня вони пройшли 1/4 всього шляху. Скільки кілометрів туристи пройшли другого дня?
IV. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
№ 237, 238.