ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ДІЛЕННЯМ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ, КОЛИ В ЧАСТЦІ Є НУЛІ; УДОСКОНАЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ РІВНЯННЯ ТА ЗАДАЧІ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ
I. Перевірка домашнього завдання
Взаємоперевірка в парах вправи 901 та задачі 900.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Усні обчислення за вправою 902.
2. Завдання для опитування.
1) 3адача. Швидкий поїзд за 6 год проїхав 720 км. За скільки годин подолає цю відстань легковий автомобіль, якщо його швидкість становить 3/4 швидкості поїзда?
2)
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці учні ділитимуть багатоцифрові числа на розрядні, коли в частці будуть нулі, розв’язуватимуть задачі й рівняння.
IV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
1. Вправу 903 (1) виконати під керівництвом учителя, звернути увагу на одержання нулів у частці.
2. Вправа 903 (2) – самостійно, з коментуванням.
3. Вправа 904. Обчислити з поясненням.
4. Вправа 905. Розв’язати рівняння та порівняти розв’язки.
5. Задача 906. Проаналізувати від числових даних і розв’язати самостійно двома способами.
6.
7. Додаткові диференційовані завдання.
Задача 1. На автомагістралі стоїть дорожній знак, який показує, що на ділянці довжиною 2 км швидкість має бути не більше ніж 40 км/год. Водій проїхав цю ділянку за 3 хв. Чи додержав він правила руху?
Задача 2.3 одного селища одночасно у протилежних напрямках вийшли два пішоходи. Через 3 год відстань між ними була 27 км. Швидкість одного з них 5 км/год. З якою швидкістю йшов другий пішохід?
V. Підсумок уроку
Обчислити: 244 800 : 80. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.