Цілі:
– навчальна: сформувати поняття доповнення правильного дробу до одиниці; сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають використання цього поняття;
– розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;
– виховна: виховувати дисциплінованість, старанність, працьовитість;
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
____________________________________________
____________________________________________
2. Розв’язування задач
Колективне розв’язування задач, аналогічних до тих, що були задані додому (або запропоновані для самостійної роботи на попередньому уроці)
____________________________________________
____________________________________________
Індивідуальні завдання
Розв’яжіть двома способами задачі:
1) Для посадки лісу виділили ділянку, площа якої дорівнює 300 га. Дуб висадили на 2/15 ділянки, сосну – на 4/15 ділянки, а решту площі засадили вільхою. Скільки гектарів засадили вільхою?
2)
3) Довжина туристичного маршруту дорівнює 50 км. Першого дня туристи подолали 2/10 маршруту, а другого – 3/10 маршруту. Скільки кілометрів залишилось подолати туристам?
4) Для ремонту трьох кімнат купили 18 кг фарби. На ремонт першої кімнати витратили 2/9 цієї кількості фарби, а на ремонт другої кімнати – 4/9 цієї кількості. Скільки кілограмів фарби залишилось?
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Подайте число 1 у вигляді дробу зі знаменником: 1) 3; 2) 13; 3) 36; 4) 100.
2. Обчисліть:
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Що таке доповнення правильного дробу до одиниці?
2. Чому дорівнює різниця числа 1 і правильного дробу?
3. Приклади віднімання звичайного дробу від числа 1:
____________________________________________
____________________________________________
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником (§ 27)
Усно: № 1072.
Письмово: № 1073, 1076, 1078, 1080.
2. Додаткові завдання
1) На розв’язування письмових вправ витратили 23/30 уроку, а решту часу – на виконання усних вправ. Яку частину уроку витратили на виконання усних вправ?
2) Обчисліть:
3) Розв’яжіть рівняння:
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання усних вправ
1) Укажіть дріб, який доповнює до одиниці дріб:
2) Обчисліть:
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 27, № 1077, 1079, 1116.
На повторення: № 1117.
2. Додаткове завдання. Обчисліть:
Відповідь. 3/10.