ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ
УРОК № 47
Тема. Контрольне тестування
Мета: перевірити знання і вміння учнів з розділу “Фонетика, орфоепія, графіка, орфографія”; розвивати логічне мислення, орфоепічну й пунктуаційну грамотність, пам’ять, увагу; виховувати старанність у навчанні.
Обладнання: тексти тестів.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
III. ПРОВЕДЕННЯ ТЕМАТИЧНОГО ТЕСТУВАННЯ
І варіант
1. Укажіть групу слів, в яких правильно позначений перенос:
А)
Б) є-нот, бе-різ-ка, шип-ши-на, клю-ють;
V в) близь-ко, по-льо-вий, їж-джу, зем-ля.
2. Укажіть групу слів, у якій всі не можна переносити з рядка на рядок:
А) коридор, звіт, ганок, стіл;
V б) орел, глей, ящик, етюд;
В) димар, паркан, квіточка, ялинка.
3. Укажіть групу слів, у яких правильно розставлений наголос:
V а) горошина, рукопис, ненавидіти, спина;
Б) подруга, вимова, в’язкий, предмет;
В) сантиметр, дочка, приязнь, кілометр.
4. Укажіть групу слів, у кожному з яких пишеться апостроф:
А) солов..ї, тьм..яно, кон..юктивіт, грав..ра;
V б) пір..я, без..ядерний,
В) роз..ятрений, м..ятний, п..єдестал, медв..яний.
5. Позначте рядок, у якому в усіх словах подвоєння відбувається внаслідок подовження:
А) лимон..ий, сон..ий, лис..я, суд..я;
Б) роз..броїти, без..убий, під..ати, стат..я;
V в) роздоріж..я, сіл..ю, л..єш, облич..я.
6. Позначте рядок, у якому в усіх словах подвоєння відбувається внаслідок збігу однакових звуків:
А) стін..ий, страшен..ий, тін..ю, навчан..я;
Б) відроджен..я, протизакон..ий, сторіч..я, стверджен..я;
V в) пісен..ий, від..зеркалити, міськ..ом, прикордон..ий.
7. Укажіть групу слів, у кожному з яких на місці пропуску пишеться и:
V а) д..р..гент, х..жак, од..ниця, д..вак;
Б) л..сток, р..бро, з..мувати, ш..рокий;
В) дер..вце, д..мар, пш..но, м..нати.
8. Укажіть групу слів, у кожному з яких на місці пропуску пишеться е:
А) м..телик, в..дмідь, л..вада, тр..вога;
Б) п..нал, ст..пи, ц..буля, м..даль;
V в) л..генда, в..сло, т..мніти, м..жа.
9. Укажіть групу слів з ненаголошеними е або и, які не перевіряються наголосом:
V а) легенда, тривожний, лимон, мелодія;
Б) кленовий, великий, кишеня, весело;
В) блискучий, верба, низький, посивілий.
10. Оберіть групу слів, у яких спрощення у вимові приголосних позначається на письмі:
А) зап’яс..ний, зліс..ний, захис..ник, буревіс..ник;
Б) заздріс..ний, кіс..лявий, бороз..на, улес..ливий;
V в) безвиїз..ний, пристрас..ний, чес..но, піз..но.
11. Позначте рядок, у якому в усіх словах у вимові спостерігається уподібнення приголосних звуків:
А) доріжка, бризки, блюдце, річка;
Б) дьогтю, гілка, прудкий, стрічка;
V в) піднігтьовий, зцідити, боротьба, співачці.
12. Укажіть групу слів, у яких ненаголошені е, и перевіряються наголосом:
А) с..рпантин, сер..да, з..мовий, м..тець;
V б) Дм..тро, п..ро, в..ликий, в..селий;
В) пш..ниця, ап..льсин, ш..птати, кр..ниця;
ІІ варіант
1. Виписати слова, в яких подвоєння відбувається внаслідок подовження приголосних:
Навман..я, ріл..я, туман..ий, стат..я, ден..ий, л..є, щоден..ик, гіл..я, спросон..я, ніч..ю.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Навести власний приклад чотирьох слів, у яких подвоєння відбувається внаслідок подовження приголосних.
2. Записати слова, показавши рисочкою можливий перенос:
Ходжу, подзвонити, розрісся, третього, страшенний, майонез, оббризкати.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Навести власний приклад чотирьох слів, які не можна переносити.
3. Виписати слова, в яких можливий подвійний наголос:
Гаряче, дарунок, мабуть, запитання, загадка, договір, назавжди, апостроф, заробіток, деревце.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
З трьома словами скласти речення.
4. Виписати слова, в яких ненаголошені голосні не перевіряються наголосом:
Л..генький, бл..скавиця, тр..вога, к..рівник, ст..повий, л..генда, м..дичний, к..шеня, с..вина, л..мон.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Навести власний приклад чотирьох слів з такою орфограмою. Скласти з ними словосполучення.
5. Вставити, де потрібно, пропущені літери:
Заздріс..ний, корис..ний, гіган..ський, ненавис..ний, зап’яс..ний, чес..ний, студен..ський, балас..ний, доблес..ний.
Навести власний приклад зі слів-винятків із цього правила.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
6. Позначити над словами цифри 1), 2):
1) апостроф ставиться;
2) апостроф не ставиться
Цв..ях, Лук..ян, дзв..якнути, в..яз, п..юпітр, м..ята, об..єднати, без..язикий, р..юмсати, пір..їна, мавп..ячий.
Навести власний приклад чотирьох слів, у двох з яких апостроф ставиться, а у двох – не ставиться.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити § 38 підручника.