МІРИ ДОВЖИНИ. МІЛІМЕТР. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. КРЕСЛЕННЯ І ВИМІРЮВАННЯ ВІДРІЗКІВ. АНАЛІЗ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

Мета: ознайомити учнів з новою одиницею довжини – міліметром; повторити перетворення іменованих чисел; вправляти у кресленні і вимірюванні відрізків; формувати вміння розв’язувати задачі на три дії складанням виразу; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (додаток)

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра “Найрозумніший”

– Яке дерево дає плоди один раз на життя?

 МІРИ ДОВЖИНИ. МІЛІМЕТР. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. КРЕСЛЕННЯ І ВИМІРЮВАННЯ ВІДРІЗКІВ. АНАЛІЗ РОЗВЯЗАННЯ ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

Відповідь: 100.

А) Яблуня

– 80;

Б) папайя – 100;

В) кедр – 70.

3. Математичний диктант

– Запишіть числа 108; 120; 116; 146.

– Запишіть число; що передує кожному з чисел: 100; 130; 178.

– Запишіть наступне число; до чисел 476; 164; 300.

Взаємоперевірка.

4. Фронтальне опитування

На дошці записано число 508.

– Прочитайте число.

– Одиниці якого розряду відсутні в цьому числі?

– Скільки в числі одиниць І розряду? II розряду? III розряду?

– Скільки в числі всього сотень, десятків, одиниць?

– Назвіть “сусідів” числа.

– Збільшіть це число на 100; зменшіть на 8.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ

УРОКУ

– Сьогодні на уроді ми повторимо відомі вам одиниці довжини, ознайомимося з новою одиницею вимірювання довжини – міліметром, проаналізуємо співвідношення між одиницями довжини.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота

– Які одиниці вимірювання довжини ми вивчили у 1-му і 2-му класах? (Сантиметр, дециметр, метр)

– Заповніть пропуски.

1 м = [ ] дм = [ ] см

2. Пояснення нового матеріалу

– Щоб виміряти будь-який предмет потрібні відповідні міри довжини. Проблемна ситуація

– Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти:

– Довжину дороги? (Кілометрами)

– Довжину і ширину класної кімнати? (Метрами)

– Довжину олівця? (Сантиметрами)

– А довжину мурахи?

– Перед тим, як обрати одиницю довжини, прикиньте на око розмір мурахи. Ви бачите, що вона набагато менша від сантиметра. Що ж це за одиниця вимірювання? Це – міліметр. Він у 10 разів менший від сантиметра. Він потрібний не тільки для того, щоб вимірювати предмети завдовжки менші від сантиметра, а ще й для точності вимірювання. Адже математика – це точна наука. Не існує такої величини, як “трішечки”. Під час вимірювання відрізка завдовжки 3 см 2 мм не можна сказати, що довжина цього відрізка дорівнює 3 см і “трішечки”. Це буде неправильно.

Міліметр – десята частина сантиметра, сота частина дециметра, тисячна – метра.

– Допишемо в наш рядок ще одну одиницю вимірювання довжини – міліметр.

1 м = [ ] дм = [ ] см = [ ] мм

1 м = 10 дм = 100 см = 1000 мм

3. Первинне закріплення

1) Робота за підручником (с. 66, завдання 444).

2) Практична робота.

– Виміряйте довжину олівця, ширину зошита, підручника.

3) Креслення відрізків (с. 66, завдання 445).

4. Перетворення іменованих чисел (с. 67, завдання 446)

5. Самостійна робота (с. 67, завдання 447)

– Виміряйте і запишіть довжину кожного відрізка.

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 67, завдання 449)

 МІРИ ДОВЖИНИ. МІЛІМЕТР. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. КРЕСЛЕННЯ І ВИМІРЮВАННЯ ВІДРІЗКІВ. АНАЛІЗ РОЗВЯЗАННЯ ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

Розв’язання

1) 30 + 24 = 54 (в.) – у товарному потязі

2) 54 – 9 = 45(в.)

Відповідь: на 45 вагонів більше у товарному потязі, ніж у пасажирському. Творча робота над задачею

– Як дізнатися, у скільки разів у пасажирському потязі менше вагонів, ніж у товарному?

54 : 9 = 6 (разів)

– Як зміниться відповідь задачі?

2. Самостійна робота (с. 67, завдання 448)

3. Аналіз розв’язання задачі на три дії (с. 67, завдання 450)

Аналіз умови задачі за коротким записом на дошці.

 МІРИ ДОВЖИНИ. МІЛІМЕТР. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. КРЕСЛЕННЯ І ВИМІРЮВАННЯ ВІДРІЗКІВ. АНАЛІЗ РОЗВЯЗАННЯ ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ

– Розгляньте записи у підручнику.

– Поясніть, про що ми дізнаємося в кожній дії.

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 68, завдання 451)

Розв’язання

1) 18 – 2 = 16 (р.)

2) 16 : 2 = 8 (р.)

3) 8 + 2 = 10 (р.)

Відповідь: в одному акваріумі 8 рибок, а в другому – 10 рибок.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що нового дізналися на уроці?

– Скільки міліметрів в 1 см? 1 дм? 1 м?

Гра “Відгадай задумане число”

Число задумали, взяли

Й до нього трійку додали.

На шість помножим результат.

Ще треба вісімку віднять.

Тепер віднімем те число,

Що в нас задумане було.

Тепер усе на п’ять діліть

І результат мені кажіть,

А я вгадаю те число,

Що в вас задумане було!

(Віднявши від результату 2, “вгадати” задумане.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 68, завдання 452; 433.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


МІРИ ДОВЖИНИ. МІЛІМЕТР. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. КРЕСЛЕННЯ І ВИМІРЮВАННЯ ВІДРІЗКІВ. АНАЛІЗ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ - Плани-конспекти уроків по математиці


МІРИ ДОВЖИНИ. МІЛІМЕТР. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. КРЕСЛЕННЯ І ВИМІРЮВАННЯ ВІДРІЗКІВ. АНАЛІЗ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ