Дата
– навчальна: сформувати поняття многочлена, подібних членів многочлена; сформувати вміння зводити подібні члени многочлена;
– розвивальна: розвивати творчі здібності, кмітливість учнів; формувати вміння орієнтуватися у видозміненій ситуації; _
– виховна: виховувати зацікавленість у пізнанні нового, спостережливість, працьовитість;
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ.
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
______________________________________________________
______________________________________________________
ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Математичний диктант
1. Запишіть вирази:
Підкресліть ті з них, які є одночленами.
2. Запишіть вирази:
У кожному з виразів підкресліть подібні доданки.
3. Спростіть вираз 3a + 5b + 8а – b – 12а + 5.
4. Подайте у вигляді суми вираз:
1) a – b; 2) 3х – 9х2.
V. ВИВЧЕННЯ
План вивчення теми
1. Означення многочлена.
2. Означення подібних членів многочлена.
3. Зведення подібних членів многочлена.
______________________________________________________
______________________________________________________
VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
1) Запишіть у вигляді суми одночленів многочлен:
2) Виконайте зведення подібних членів многочлена:
3) Розв’яжіть рівняння, виконавши зведення подібних членів многочлена:
VІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. ВИконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді
Варіант 1 | Варіант 2 | |||||||
1. Який з наведених виразів є многочленом? | 1. Який з наведених виразів є многочленом? | |||||||
А | Б | В | Г | 2. | А | Б | В | Г |
3а + 3b | 3а • 3b | 7m • 7n | 7m – 7n | |||||
2. Зведіть подібні члени многочлена 5a2b + аb2 + а2b + 5аb2 + 5 й укажіть кількість доданків, які при цьому утворилися. | Зведіть подібні члени многочлена 3 + 3mn + m2n2 + mn + 3m2n2 й укажіть кількість доданків, які при цьому утворилися | |||||||
А | Б | В | Г | А | Б | В | Г | |
Один | Два | Три | Чотири | Чотири | Три | Два | Один |
Відповіді
Варіант 1 | 1 – А, 2 – В |
Варіант 2 | 1 – В, 2 – Б |
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. Запишіть числа 75 321, 8974, у вигляді многочлена, члени якого розташовані в порядку спадання степенів числа 10, скориставшись зразком: