Тема. Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. (Вправи 421-425).
Мета. Узагальнити вивчене про прислівник, вчити визначати прислівники, що виконують роль однорідних членів речення, добирати однорідні члени речення, виражені прислівниками, будувати речення з однорідними членами речення, вираженими прислівниками.
Розвивати уяву, образне мислення.
Виховувати дбайливе ставлення до природи, вміння гармонійно входити у контакт із нею.
Обладнання: зображення квітучої калини, роздатковий матеріал, підручник, зошит.
Хід
І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.
Привітання, побажання хорошого настрою. Висловлювання дітьми їхніх очікувань від уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Робота в парах: учні переглядають роботи один одного і обговорюють відмінності. Питання, які у парі не виходить узгодити, виносять на загальне обговорення.
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Читання епіграфа до уроку.
“Зацвіла в долині червона калина” (Тарас Шевченко).
– Хто пам’ятає продовження цієї поезії (вправа 421)?
Запишіть вірш з пам’яті, підкресліть прислівник.
–
– Доберіть і запишіть спільнокореневі слова до прислівника любо. Виділіть корінь. (Любо, любий, любити.)
2. Каліграфічна хвилинка (за вправою 422).
3. Проблемна ситуація. Виконання вправи 423.
– Автори підручника підготували для вас дуже красивий опис весняного саду за Михайлом Коцюбинським. Але дмухнув розбишака-вітер і здув всі крапки, зменшив великі літери. Тепер не зрозуміло, де закінчується одне речення і починається друге. Допоможіть, будь ласка, відновити крапки і великі літери. (Учні відновлюють текст і записують його.)
4. Повідомлення теми уроку.
– Пригадайте, які слова у реченні ми можемо назвати однорідними членами речення.
– Які розділові знаки бувають при однорідних членах речення?
– Відшукайте у записаному тексті речення з однорідними членами.
– Якими частинами мови вони виражені?
– Як ви це зрозуміли? (Визначили, на яке питання відповідають ці слова і з якими словами вони зв’язані у реченні.)
– Прислівники в реченні також можуть бути однорідними членами. Саме однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками, ми сьогодні будемо досліджувати на уроці.
5. Опрацювання нового матеріалу.
– Прочитайте правило у підручнику на с. 195.
– Використовуючи це правило, знайдіть в уривку з давньої легенди речення з однорідними другорядними членами речення, вираженими прислівниками (вправа 425).
– Запишіть це речення, виділіть однорідні члени речення, виражені прислівниками, “хмарками”.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота з розвитку мовлення: складання продовження казки за поданим зачином (вправа 424).
– Запишіть зачин казки у зошити.
Далі учні працюють у групах з диференційованим завданням.
– Завдання високого рівня: складіть продовження казки, введіть у свій твір речення з однорідними другорядними членами, які виражені прислівниками. Не забудьте про заключну частину.
Робочі матеріали Вченого Лиса: буйно та розкішно, неквапливо, щедро, лагідно, рясно й пишно, тепло і радісно.
Завдання достатнього рівня: складіть Продовження казки, скориставшись робочими матеріалами Вченого Лиса у підручнику.
Усі учні працюють з чернетками, редагують свої тексти, по закінченню представник від кожної групи читає утворену казку, слухачі висловлюють свої’ побажання чи враження.
2. Робота в зошиті.
VI. Підсумок уроку.
– Яку роль відіграють прислівники у реченні?
– Продовжте речення: якщо два чи більше прислівники пояснюють одне й те саме дієслово…
VII. Домашнє завдання.
1. Переписати складену казку на чистовик.
2. Для тих, хто хоче знати більше: створити ілюстрацію до своєї казки.
УРОК 106 КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ. СПИСУВАННЯ
УРОК 107 УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ. ПИСЬМОВИЙ ТВІР (КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ)
УРОК 108 АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНИХ І ТВОРЧИХ РОБІТ
?include(“$DOCUMENT_ROOT/block/list. html”;?> ?