ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ПИСЬМОВИМ ДІЛЕННЯМ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА КРУГЛІ ДЕСЯТКИ З ОСТАЧЕЮ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ПРОПОРЦІЙНИЙ ПОДІЛ
I. Перевірка домашнього завдання
Скласти задачу, обернену до задачі 874. Пояснити обчислення виразів (2) і останнього стовпчиків вправи 875.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Обчислити: 98 : 16; 67 : 13; 89 : 23.
2) Задача. Із 400 кг буряків одержали 90 кг цукру. Скільки кілограмів цукру можна одержати з 2 т таких буряків?
3)
2. Усні обчислення.
1) Знайти пари виразів з однаковими значеннями.
3600 : 20 + 240;
27 000 : 900 + 250;
350 – 280 : 4;
5400 : 6 – 350;
24 000 : 40 – 180;
2500 : 10 – 3000 : 30.
2) Задача. Дівчинка купила два тістечка за ціною 3 грн 60 коп. кожне. Вона витратила 3/4 своїх грошей. Скільки грошей було в дівчинки?
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці учні ділитимуть письмово трицифрові числа на розрядні, розв’язуватимуть задачі та рівняння.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.
2. Учитель пояснює новий матеріал на виразі 895 : 90.
3. Вправу 878 і перший вираз вправи 877 виконати під керівництвом учителя, решту виразів вправи 877 розв’язати самостійно.
V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
1. Задача 880. Записати коротко у вигляді таблиці, наголосити, що головне запитання складається з двох частин. Аналіз провести від одного запитання.
2. Задачу 881 розв’язати самостійно. Сильніші учні розв’язують задачу 882.
3. Вправу 879 розв’язати самостійно, порівнявши під час перевірки розв’язки рівнянь.
VI. Підсумок уроку
Ділили трицифрові числа на розрядні з остачею. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці, виявлення труднощів, що виникли.