ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ВИПАДКУ ОДНОЧАСНОГО ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ КІЛЬКА РОЗРЯДІВ

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ВИПАДКОМ ПИСЬМОВОГО ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЗАКРІПИТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ДОДАНКІВ

I. Перевірка домашнього завдання

Заслухати складену учнями задачу за вправою 404. Пояснити розв’язання.

Завдання вправи 403 перевірити вибірково.

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

1. Завдання для опитування.

1) Вправа 405.

2) Заповнити пропуски: 4 кг = … г; 2640 г = … кг… г; 4 … 100 = 400; 700 000 : … = 700.

3) Задача. За три дні на оптовий ринок

завезли 1 т 318 кг крупів. За перший і другий дні продали 872 кг крупів. За другий і третій – 924 кг. Скільки кілограмів крупів продавали кожного дня?

2. Усні обчислення.

1) “Кругові вирази”.

860 – 60

60 + 400

100 – 40

460 + 8

50 + 810

800 – 700

68 – 180 : 10

468 – 400

2) Задача. Після того як зі складу вивезли 7 т 250 кг цукру, там залишилося на 2 т 750 кг більше, ніж вивезли. Скільки цукру було на складі спочатку?

3) Пояснити, як виконали віднімання: 300 – 1, 5000 – 1.

III. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці діти продовжать вивчати додавання і віднімання

багатоцифрових чисел, розв’язуватимуть задачі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення провести біля дошки на прикладі виразу: 5000 – 42. Від нуля одиниць не можна відняти дві одиниці, у розряді десятків і сотень також нулі. Беремо 1 тис., а щоб не забути, над розрядом одиниць тисяч ставимо крапку. 1000 – це 10 сот. 9 сот. залишимо в розряді сотень, а 1 сот. – це 10 дес. 9 дес. залишимо в розряді десятків, а 1 дес. замінимо на 10 од. 10 – 2 буде 8. Пишемо це число на м ісці одиниць. Від 9 дес. віднімемо 4 дес., буде 5 дес. Від сотень і одиниць тисяч нічого віднімати, тому їх записуємо на місці відповідних розрядів різниці.

2. Вправа 406 (1). Учні детально пояснюють розв’язання, а (2) розв’язують під керівництвом учителя.

V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

1. Задачу 408 записати коротко на дошці. Проаналізувати від числових даних. Розв’язати самостійно.

2. Скласти задачу за коротким записом:

 ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ВИПАДКУ ОДНОЧАСНОГО ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ КІЛЬКА РОЗРЯДІВ

Учні із середнім рівнем досягнень під керівництвом учителя складають план і записують діями розв’язання, учні з високим і достатнім рівнями розв’язують задачу виразом.

3. Додаткові диференційовані завдання.

Задача 1. Діти вирішили зважити своїх домашніх улюбленців. Виявилося, що котик Мурчик і песик Дружок важать 26 кг, Мурчик і кошеня Рудик – 9 кг, а Дружок і Рудик – 23 кг. Яка маса кожного з домашніх улюбленців?

Задача 2. Для виготовлення наметів використали 3 сувої тканини. У першому сувої – 38 м, що на 9 м менше, ніж у другому, а в третьому – стільки, скільки в першому і другому сувоях разом. Скільки всього тканини використали?

VI. Підсумок уроку

Ознайомилися з письмовим додаванням і відніманням багатоцифрових чисел у випадку одночасного переходу через кілька розрядів. Обчислити: 3001 – 668. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ВИПАДКУ ОДНОЧАСНОГО ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ КІЛЬКА РОЗРЯДІВ - Плани-конспекти уроків по математиці


ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ВИПАДКУ ОДНОЧАСНОГО ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ КІЛЬКА РОЗРЯДІВ