Тема. Повторення і закріплення вивченого матеріалу. Стовпчаста та лінійна діаграми (№№ 482-489).
Мета. Повторити та закріпити вивчений матеріал; ознайомити учнів з видами діаграм; вчити визначати особливості відношень між величинами за допомогою діаграми.
Обладнання. Таблиця “Діаграми”; картки для гри “Естафета”.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
А) Пояснити, як знаходили значення виразів на віднімання.
Б) Скласти задачу, аналогічну
2. Усні обчислення.
Гра “Естафета” (робота на картках).
Учні обчислюють вирази по черзі, передають картку наступному учасникові гри. За правильно обчислений вираз кожна команда отримує 1 бал. Роботу над допущеними помилками проводять колективно з поясненням.
Команда 1 | Команда 2 | Команда 3 |
560 : 70 | 640 : 60 | 450 : 90 |
280 + 620 | 370 + 330 | 460 + 340 |
70 • 4 | 80 • 3 | 60 • 6 |
310 • 100 | 250 • 10 | 240 • 100 |
68000 | 39000 : 100 | 5200 : 10 |
23 • 5 | 32 • 6 | 24 • 4 |
370 + 250 | 280 + 460 | 190 + 370 |
510 – 60 | 720 – 70 | 330 – 80 |
940 – 130 | 650 – 260 | 780 – 190 |
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення за № 482.
2. Практична робота.
– За стовпчастою діаграмою на с. 77 побудуйте лінійну діаграму.
3. Виконання завдання № 483.
Учні будують лінійну або стовпчасту діаграму (на вибір) за даними на с. 78; складають за ними задачі.
Фізкультхвилинка.
III. Розвиток математичних знань.
1. Обчислення виразів № 485 (самостійно).
2. Розв’язування задач.
А) Задача № 484.
Учні аналізують задачу, записують її коротко.
( Розв’язання:
1) 79 км 500 м – 6 км = 72 км 500 м – пройшов поїзд за другу годину;
2) 78 км 500 м + 72 км 500 м = 151 км – пройшов поїзд за дві години;
3) 230 – 151 = 79 (км) – пройшов поїзд за третю годину.)
Б) Задача № 486.
– Запишіть задачу коротко і розв’яжіть її самостійно.
Було – ?
Вивезли – 8 в. по 24 ц.
Залишилося – ?, на 215 ц більше, ніж вивезли.
(Розв’язання:
1) 24 • 8 = 192 00 – вивезли зі складу;
2) 192 + 215 = 407 00 – залишилося на складі;
3) 192 + 407 = 599 00 – було на складі спочатку.)
– Змініть запитання задачі так, щоб останньою була дія віднімання.
В) Виконання завдання № 487* (з коментуванням).
(Відомо, що а • в = 240.
Якщо а = 20, то а • в = 20 • в = 240: в = 240 : 20 = 12.
Тоді а • (в – 8) = 20 • (12 – 8) = 80.)
IV. Підсумок уроку.
– Яку діаграму називають стовпчастою? лінійною?
– Що можна визначити за діаграмами?
V. Домашнє завдання.
№№ 488, 489 (с. 78).