Мета: формувати вміння застосовувати випадки табличного множення і ділення під час розв’язання прикладів і задач; розвивати розумові операції (аналіз, синтез, узагальнення), увагу, пам’ять, творчі здібності; прищеплювати інтерес до математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 113, завдання 662; 663)
Завдання 662
– Прочитайте вирази та їх значення.
Завдання 663
– Скільки прикрас у кожній шкатулці?
2. Усна лічба
1) Гра “Не помилися!”.
Учитель
12; 10; 15; 18; 22; 21; 25; 27
2) Робота за таблицею.
Зменшуване | 53 | 35 | 62 | 12 | |
Від’ємник | 18 | 35 | 17 | ||
Різниця | 46 | 19 | 34 | 7 | 17 |
3) Усне розв’язування задач.
– У трьох відрах знаходиться 21 л води, в кожному відрі порівну. Скільки літрів води знаходиться в одному
– 3 кошику яблука поклали на 6 тарілок, по 2 яблука на кожну. У кошику залишилося ще 5 яблук. Скільки яблук було в кошику?
3. Хвилинка каліграфії
– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
10; 12; 14…
4. Математичний диктант
– Суму чисел 11 і 7 поділити на 3.
– Різницю чисел 12 і 3 поділити на 3.
– Число 3 помножити на різницю чисел 26 і 24.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 3.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 113-114)
Завдання 664
Учні коментують, як виконали порівняння.
– Прочитайте рівності; нерівності, в яких поставили знак “більше”; знак “менше”.
Завдання 665. Коментоване розв’язування прикладів
Один учень працює біля дошки.
Завдання 666
Учні “ланцюжком” складають вирази та обчислюють їх значення.
Завдання 667; 668
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.
Завдання 669
Учні складають задачу за виразом.
Завдання 670
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання.
Завдання 671
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею
У магазин привезли 20 ящиків печива, по 8 кг у кожному. До обіду продали 18 ящиків. Скільки кілограмів печива залишилося?
– Поміркуйте, чи треба дізнаватися, скільки кілограмів печива привезли і скільки кілограмів продали до обіду, щоб розв’язати цю задачу?
2. Розв’язування прикладів
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
1) Батьку і синові разом 40 років. Скільки буде їм разом через три роки? Розв’язання. У цій задачі невідомо, чому дорівнюють доданки: вік батька і вік сина. Проте відома їх сума – 40 років. Невідомо і те, скільки буде років кожному з них через 3 роки. Але відомо, що кожен доданок збільшиться на 3, отже, сума збільшиться на 3 + 3 = 6.
Значить, вона дорівнюватиме 40 + 6 = 46.
Відповідь: 46 років.
2) У Кості і Сергійка порівну марок. Скільки марок Костя віддав Сергійкові, якщо у нього стало на 6 марок менше, ніж у Сергія? (3)
3) У Люсі 3 цукерки, у Валі стільки ж. Люся віддала Валі 1 цукерку. На скільки цукерок стало більше у Валі? (На 2)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 113, завдання 672; 673.