Тема. Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. (Вправи 178-182).
Мета. Показати особливості відмінювання іменників у множині.
Вчити визначати відмінки іменників, вжитих у множині. Збагачувати словниковий запас учнів.
Виховувати допитливість.
Обладнання: диск до підручника, таблиці відмінювання іменників у множині, підручник, зошит.
Хід уроку
I. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.
Привітання, побажання хорошого настрою. Висловлювання дітьми їхніх очікувань від уроку.
II. Перевірка домашнього
А) Учні читають складені речення.
Б) Повідомлення про давальний відмінок.
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Актуалізація знань. Повторення матеріалу про число іменників.
Учні слухають у записі пісню “Дивлюсь я на небо…” і читають її слова у вправі 178.
– Знайдіть речення з однорідними присудками. З якою метою вони вживаються?
– Випишіть іменник, вжитий у множині, поставте його в однину і виділіть закінчення.
– Чи всі іменники мають форми однини і множини? (Ні, є такі, що мають тільки форму однини або тільки множини.)
2. Каліграфічна хвилинка (за вправою
Діти утворюють слова веселощі і сміливість. Визначають, яке з них має лише форму множини, а яке – лише однини. Записують речення, підкреслюють іменники, що стоять у множині.
3. Опрацювання нового матеріалу. Робота з таблицями (вправа 180).
Учні об’єднуються у 3 групи (одна група досліджує іменники жіночого роду, друга – чоловічого, третя – середнього).
– Розгляньте таблиці відмінювання іменників у множині, дослідіть особливості відмінювання кожного роду, зробіть висновки.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Виконання вправи 181.
– Прочитайте статтю про планету Фаетон (вправа 181), випишіть іменники, вжиті у множині.
– Поставте ці слова у родовий відмінок, поясніть їхній правопис.
2. Робота в зошиті.
VI. Підсумок уроку.
– Що ви дізналися про відмінювання іменників у множині?
– Які особливості родового відмінку множини?
VII. Домашнє завдання.
1. Вправа 182.3 (виписати іменники, вжиті у множині, виділити закінчення, вказати відмінок).
2. Для тих, хто хоче знати більше: порівняти два тексти (вправа 181 і вправа 182): що в них спільного і чим вони відрізняються.
?include(“$DOCUMENT_ROOT/block/list. html”;?> ?