ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ
УРОК № 72
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Робота над помилками, допущеними у творі-описі
Мета: підбити підсумки творчої роботи; проаналізувати типові помилки, допущені учнями у творах; виробляти у школярів уміння аналізувати і виправляти власні помилки; розвивати усне й писемне мовлення.
Обладнання: підручник, контрольні зошити.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
III. ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА ВЧИТЕЛЕМ ТВОРІВ
IV. АНАЛІЗ ДВОХ-ТРЬОХ ТВОРІВ-ОПИСІВ
Схема аналізу твору-опису
1) Чи відповідає робота темі.
2) Чи всі пункти плану розкрито.
3) Чи правильно побудовано твір.
4) Чи вдало дібрано матеріал.
5) Грамотність.
V. ОГОЛОШЕННЯ ОЦІНОК ЗА ТВОРИ
VI. КОЛЕКТИВНА РОБОТА НАД ТИПОВИМИ ПОМИЛКАМИ
VII. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА УЧНІВ НАД ПОМИЛКАМИ. ДОПОМОГА ВЧИТЕЛЯ СЛАБО ПІДГОТОВЛЕНИМ УЧНЯМ
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити § 56 підручника.
Розвиток зв’язного мовлення. Робота над помилками, допущеними у творі-описі - Плани-конспекти уроків по українській мові
Схожі записи:
АНАЛІЗ СКЛАДОВИХ ЕЛЕМЕНТІВ МАЛОЇ БУКВИ щ. ПОРІВНЯННЯ МАЛОЇ БУКВИ щ З МАЛИМИ БУКВАМИ ш, ц. ПИСЬМО МАЛОЇ БУКВИ щ, СЛІВ І РЕЧЕНЬ З НЕЮ Мета: вчити учнів писати рядкову букву щ; закріпити уявлення про її звукове значення, розвивати мовлення, вміння аналізувати структуру малої букви щ, зіставляти її елементи з...
Замітка до газети. Узагальнення знань і вмінь з розділу “Текст” Урок 14 Тема. Замітка до газети. Узагальнення знань і вмінь з розділу “Текст” Мета: провівши аналіз тексту, визначити правила написання замітки до газети та її...
УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 4. ПИСЬМОВИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ-РОЗДУМУ Мета: навчальна: удосконалювати вміння і навички письмового переказу; розвивальна: розвивати комунікативні вміння; виховна: виховувати смаки гідної мовленнєвої поведінки. Внутрішньопредметні зв’язки: мова і мовлення, синтаксис, пунктуація...
Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Види читання. Навчальне читання мовчки Урок № 6 ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ Тема. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Види читання. Навчальне читання мовчки Мета: ознайомити учнів із різними видами читання;...
Зв’язок прикметників з іменниками в реченні. Складання діалогу. Доповнення тексту. Вимова й правопис слова гудзик Урок 58 Тема. Зв’язок прикметників з іменниками в реченні. Складання діалогу. Доповнення тексту. Вимова й правопис слова гудзик Мета: вчити встановлювати зв’язки між прикметниками та...
ДВА РІВНІ ВОЛОДІННЯ МОВОЮ: МОВЛЕННЯ ПРАВИЛЬНЕ Й КОМУНІКАТИВНО ДОЦІЛЬНЕ. СИНОНІМІКА Й ВАРІАТИВНІСТЬ. СТИЛІСТИЧНА НОРМА Й СТИЛІСТИЧНА ПОМИЛКА ВСТУП Урок № 2 ДВА РІВНІ ВОЛОДІННЯ МОВОЮ: МОВЛЕННЯ ПРАВИЛЬНЕ Й КОМУНІКАТИВНО ДОЦІЛЬНЕ. СИНОНІМІКА Й ВАРІАТИВНІСТЬ. СТИЛІСТИЧНА НОРМА Й СТИЛІСТИЧНА ПОМИЛКА Мета: ознайомити учнів із...
ОСОБОВІ ЗАКІНЧЕННЯ ДІЄСЛІВ Мета: вчити учнів використовувати навчальну таблицю для визначення особи дієслів теперішнього і майбутнього часу, їх закінчень у різних особових формах; розвивати вміння співвідносити, зіставляти; виховувати...
Контрольна робота: диктант Тема. Контрольна робота: диктант. Мета. Перевірити вміння правильно писати слова на вивчені орфограми та словникові слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих...
ПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ЗВ’ЯЗКОМ ПРИКМЕТНИКІВ З ІМЕННИКАМИ В РЕЧЕННЯХ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ЗМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ ЗА РОДАМИ І ЧИСЛАМИ Урок 50. СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ЗВ’ЯЗКОМ ПРИКМЕТНИКІВ З ІМЕННИКАМИ В РЕЧЕННЯХ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ЗМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ ЗА РОДАМИ І ЧИСЛАМИ Мета: вдосконалювати вміння учнів визначати рід...
ПИСЬМО ВЕЛИКОЇ БУКВИ Ф. ПИСЬМО БУКВОСПОЛУЧЕНЬ, СЛІВ І РЕЧЕНЬ З ВЕЛИКОЮ БУКВОЮ Ф Мета: ознайомити з місцем розташування великої букви Ф у сітці зошита; вчити писати велику букву Ф; закріплювати навички письма малої букви ф; розвивати мовлення, пізнавальні...
РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-СИНОНІМІВ І ПРИСЛІВНИКІВ-АНТОНІМІВ У МОВЛЕННІ Мета: вчити учнів добирати до поданого прислівника синоніми й антоніми; розвивати мислення, мовлення; виховувати позитивне ставлення до навчання. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ...
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗА РІК Урок № 70 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗА РІК Мета: підбити підсумки навчальних досягнень десятикласників за рік; розвивати вміння підбивати підсумки власної діяльності, аналізувати їх, робити висновки;...
Змістовний зв’язок між частинами тексту Тема: Змістовний зв’язок між частинами тексту Мета: поглибити знання учнів про структурні одиниці тексту; формувати уявлення про змістовний зв’язок між частинами тексту; розвивати зв’язне мовлення;...
АНАЛІЗ СКЛАДОВИХ ЕЛЕМЕНТІВ МАЛОЇ І ВЕЛИКОЇ БУКВ Юю. ПИСЬМО МАЛОЇ І ВЕЛИКОЇ БУКВИ Юю, СЛІВ І РЕЧЕНЬ З НЕЮ. СПИСУВАННЯ ДРУКОВАНОГО РЕЧЕННЯ Мета: вчити учнів писати малу і велику букву Юю, поєднувати її з іншими буквами; розвивати мовлення, фонематичний слух, уміння порівнювати, зіставляти; виховувати любов до природи....
Роздільне написання слів у реченнях. Складання розповіді за малюнком. Вимова й правопис слів завдання, ведмідь Урок 9 Тема. Роздільне написання слів у реченнях. Складання розповіді за малюнком. Вимова й правопис слів завдання, ведмідь Мета: повторити й вдосконалити знання про будову...
НАПИСАННЯ Н У ДІЄПРИКМЕТНИКАХ ТА НН У ПРИКМЕТНИКАХ ДІЄПРИКМЕТНИКОВОГО ПОХОДЖЕННЯ Мета: – навчальна: повторити й поглибити знання школярів про способи творення дієприкметників, зокрема про суфіксальний спосіб; сприяти зміцненню навичок правопису – н – у дієприкметника,...
Правопис закінчень іменників жіночого та чоловічого роду на Тема. Правопис закінчень іменників жіночого та чоловічого роду на – а (-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 146-150). Мета. Показати зв’язок закінчень іменників жіночого та...
Вступ. Звуки мовлення. Букви. Каліграфічне написання малих букв українського алфавіту. Вимова та правопис слів азбука, абетка, алфавіт і вересень Урок 1 Тема. Вступ. Звуки мовлення. Букви. Каліграфічне написання малих букв українського алфавіту. Вимова та правопис слів азбука, абетка, алфавіт і вересень Мета: ознайомити учнів...
Слова, що називають ознаки предметів. Роль прикметника (без уживання терміна) у мовленні. Вимова й правопис слова ознака Урок 56 Тема. Слова, що називають ознаки предметів. Роль прикметника (без уживання терміна) у мовленні. Вимова й правопис слова ознака Мета: ознайомити учнів зі словами...
Складні речення СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ УРОК № 20 Тема. Складні речення Мета: ознайомити учнів з поняттям про складні речення; формувати вміння розпізнавати складні речення, обгрунтовувати вживання розділових знаків....
ЗАГАЛЬНЕ УЯВЛЕННЯ ПРО ЧИСЛІВНИК ЯК ЧАСТИНУ МОВИ. ВИМОВА І ПРАВОПИС НАЙУЖИВАНІШИХ ЧИСЛІВНИКІВ, УЖИВАННЯ ЇХ У МОВЛЕННІ Мета: ознайомити учнів з частиною мови – числівником; дати початкове уявлення про числівник, його роль у мовленні; вчити впізнавати серед слів числівники, ставити до них...
Види речень за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні). Окличні речення. Розділові знаки в кінці речень ВІДОМОСТІ З СИНТАКСИСУ І ПУНКТУАЦІЇ Урок № 22 Тема: Види речень за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні). Окличні речення. Розділові знаки в кінці речень Мета:...
Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ УРОК № 39 Тема. Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі Мета: закріпити знання учнів про приголосні звуки, їх вимову...
Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини Тема. Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. (Вправи 156-160). Мета. Ознайомити учнів з особливостями утворення форми орудного відмінка іменників жіночого роду на...
КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ. КОНТРОЛЬНЕ АУДІЮВАННЯ ТЕКСТУ НАУКОВО-ПОПУЛЯРНОГО СТИЛЮ СЛОВОТВОРЧІ ЗАСОБИ СТИЛІСТИКИ Урок № 68 КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ. КОНТРОЛЬНЕ АУДІЮВАННЯ ТЕКСТУ НАУКОВО-ПОПУЛЯРНОГО СТИЛЮ Мета: перевірити й оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності десятикласників, перевірити навички...
ЗАЙМЕННИКИ 1-3-ї ОСОБИ ОДНИНИ І МНОЖИНИ. ЇХ ЗНАЧЕННЯ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ Мета: вчити учнів добирати потрібні за змістом займенники для передачі зв’язків між реченнями тексту; розпізнавати особові займенники; розвивати мовлення, уважність, мислення; виховувати любов до мови....
ПОЄДНАННЯ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ СПОЛУЧНИКІВ Мета: вдосконалювати знання учнів про структуру речення; формувати поняття про сполучниковий зв’язок між однорідними членами речення; розвивати вміння інтонаційно правильно читати речення з однорідними членами...
ЗМІНА ПРИГОЛОСНИХ [г], [к], [х] НА [з’], [ц’], [с’] ПЕРЕД ЗАКІНЧЕННЯМ Мета: ознайомити учнів із чергуванням кінцевих приголосних [г], [к], [х] на [з’], [ц’], [с’] перед закінченням – і в іменниках різного роду; формувати вміння й...
ЛЕКСИКО-СТИЛІСТИЧНІ СИНОНІМИ ТА ЇХ ВИДИ СТИЛІСТИЧНІ ЗАСОБИ ЛЕКСИКОЛОГІЇ І ФРАЗЕОЛОГІЇ Урок № 46 ЛЕКСИКО-СТИЛІСТИЧНІ СИНОНІМИ ТА ЇХ ВИДИ Мета: закріпити, розширити та поглибити знання і вміння десятикласників про синоніми; формувати...
ЗВ’ЯЗОК СЛІВ У РЕЧЕННІ. ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ НА ПОБУДОВУ ТА ПОШИРЕННЯ РЕЧЕНЬ Мета: закріпити вміння учнів визначати основу речення та встановлювати зв’язки між словами в реченні; розвивати вміння поширювати речення словами і словосполученнями, складати речення за поданими...
Розвиток зв’язного мовлення. Загальне уявлення про мовлення і спілкування. Види мовленнєвої діяльності ВСТУП УРОК № 2 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Загальне уявлення про мовлення і спілкування. Види мовленнєвої діяльності Мета: пояснити учням різницю між мовою та мовленням,...
Спрощення в групах приголосних Тема 2. Особливості української орфографії у професійному мовленні та її значення для правильного оформлення ділових паперів 4. Спрощення в групах приголосних Зумовлюється характером звукосполучень приголосних,...
Тематичне тестування Дієприслівник Тематичне тестування (тема: Дієприслівник). Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне, вибіркове). Навчальне читання мовчки Мета: З’ясувати рівень засвоєння знань про дієприслівник як особливу форму дієслова та рівень...
Основні пунктограми в складному реченні Урок № 28 Тема. Основні пунктограми в складному реченні Мета: закріпити вивчене про пунктограми в складному реченні, удосконалювати пунктуаційну грамотність учнів. Тип уроку: урок закріплення...
УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 15. ТЕМАТИЧНІ ВИПИСКИ, ПЛАН (СКЛАДНИЙ) СТИЛІСТИЧНІ ЗАСОБИ ЛЕКСИКОЛОГІЇ І ФРАЗЕОЛОГІЇ Урок № 40 УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 15. ТЕМАТИЧНІ ВИПИСКИ, ПЛАН (СКЛАДНИЙ) Мета: поглибити знання учнів про засоби самостійної...