АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 133. ТАБЛИЧНІ ВИПАДКИ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: повторити табличні випадки додавання і віднімання з переходом через десяток; формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати математичне мовлення; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1.Перевірка домашнього завдання (с. 154, завдання 1033; 1034)
Завдання 1033
– Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.
Завдання
– На скільки менше тюльпанів розквітло на другій клумбі? Скільки всього тюльпанів розквітло?
2. Усна лічба
1) Гра “Хто швидший?”.
2) Обчислення значень виразів (усно) зручним способом.
17 – (7 + 3)
8 + (2 + 4)
19 – (9 + 1)
3) Розв’язування задач.
– Уздовж шкільної огорожі росте 17 тополь, а беріз – на 8 менше. Скільки росте беріз? Скільки всього дерев росте вздовж шкільної огорожі?
– У хлопчика були 4 моделі вантажних автомобілів, а легкових – на 7 моделей більше. Скільки моделей легкових автомобілів? Скільки
3. Складання виразів
1) Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, яка дорівнює 11, у порядку спадання першого доданка.
– Скільки різних виразів вийшло?
– Чому дорівнює перший доданок у першому виразі?
– Чому дорівнює другий доданок в останньому виразі?
2) Запишіть усі вирази для суми одноцифрових чисел, яка дорівнює 12, в порядку спадання другого доданка.
– Скільки різних виразів вийшло?
– Запишіть перший доданок у другому виразі.
4. Хвилинка каліграфії
– Запишіть усі числа, які виходять під час лічби трійками, починаючи з 3 і закінчуючи числом 30.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо табличні випадки додавання і віднімання з переходом через десяток.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 154-155)
Повторення додавання і віднімання частинами на 1-му форзаці підручника
Завдання 1035. Коментоване розв’язання кругових прикладів Учні використовують різні способи обчислення.
Учитель звертає увагу на те, яким чином виконуються обчислення.
Завдання 1036
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.
Завдання 1037. Коментоване розв’язання завдання
По черзі учні пояснюють завдання, працюючи в своїх зошитах.
Завдання 1038.
Учні “ланцюжком” складають вирази за таблицею і обчислюють їх значення.
Завдання 1039
Учні обчислюють довжину відрізків і креслять їх у зошитах. Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
Завдання 1040*
Коли батькові було 28 років, сину було 5 років. Скільки років батькові зараз, якщо сину 14 років?
1) 14 – 5 = 9 (р.) – минуло;
2) 28 + 9 = 37 (р.) – батькові зараз.
2. Фізкультхвилинка
3. Розв’язування логічних задач
1) Василько позначив на колі 6 точок і з’єднав кожні дві точки відрізками. Скільки відрізків вийшло?
З першої точки можна провести 5 відрізків, з другої залишиться провести 4 відрізки, з третьої – 3 відрізки, з четвертої – 2 відрізки, з п’ятої – 1 відрізок.
5 + 4 + 3 + 2 + 1 = 15 Відповідь: 15 відрізків.
2) Колесо велосипеда має 10 спиць. Скільки проміжків між спицями? (10)
3) Навкруг клумби квадратної форми потрібно розкласти 12 камінчиків так, щоб біля кожної сторони була однакова кількість камінців. Як це зробити? (По 1 камінчику в кути і ще по 2 – біля кожної сторони.)
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 154-155, завдання 1041; 1042.