АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ
Урок 53. ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА МНОЖЕННЯ
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 2 і її практичним застосуванням; формувати вміння розв’язувати задачі на множення; розвивати логічне мислення; виховувати загальну культуру.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 68, завдання 417; 418)
Завдання 417
– Яка маса 6 таких посилок? Прочитайте розв’язання додаванням, а потім – множенням.
Завдання
– Прочитайте вирази, у яких відповіді – числа третього десятка; четвертого десятка; кругле число; записане однаковими цифрами; десятків на 4 більше, ніж одиниць.
2. Усна лічба
1) Мама засолила 7 банок огірків, по 2 кілограми в кожній. Скільки кілограмів огірків засолила мама?
2) Порівняйте!
3) Тиждень має 5 робочих днів і 2 вихідні. Скільки робочих днів мають 2 тижні? А скільки вихідних?
3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням
– Яке число “зайве”?
14; 21; 27; 28; 35; 42; 49.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 68-69)
Завдання 419. Усне виконання завдання
– Прочитайте рівність 2 – 3 = 6. Що показує другий множник?
– Як перевірити добуток?
– Як називаються числа при множенні?
Завдання 420
Учні “ланцюжком” читають вирази і обчислюють їх значення.
Завдання 421. Колективне опрацювання матеріалу
– Знаходити добуток додаванням незручно. Потрібно скласти і вивчити таблицю множення числа 2.
– Прочитайте таблицю. Що цікавого ви помітили?
– Як можна одержати значення наступного виразу з попереднього?
Завдання 422
Колективне розв’язування задачі.
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Завдання 423
Задача розв’язується самостійно, після аналізу. Учні порівнюють довжину найдовшої і найкоротшої стрічок.
Завдання 424
Учні порівнюють, не обчислюючи. Наприклад, 2 – 5 > 2 + 2, тому що 2 – 5 – це сума п’яти двійок, а справа дана сума двох двійок.
Завдання 425. Колективне розв’язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв’язування задач на множення
– Скільки крил у чотирьох курок? Скільки крил у семи курок?
– На одну дитячу сукню потрібно 2 м ситцю. Скільки метрів ситцю знадобиться на 8 таких суконь? На шість суконь? На дев’ять суконь?
– Маса курки 2 кг. Яка маса шести таких курок?
– Сторона квадрата дорівнює 2 см. Знайдіть периметр квадрата зручним способом.
– Периметр квадрата зі стороною а можна знайти так: Р = а – 4.
– Сторони рівностороннього трикутника дорівнюють по 2 см. Знайди його периметр зручним способом.
– У зоомагазині в 6 клітках було по 2 кролики. Скільки всього кроликів було в зоомагазині?
2. Офтальмологічна пауза
3. Розв’язування логічних завдань
– Дві бригади сіяли горох. Перша бригада засіяла 4 грядки гороху, а друга – стільки і ще півстільки. Яка бригада стала переможцем? (Друга)
– Один віслюк ніс 10 кг цукру, а другий – 10 кг вати. У кого вантаж був важчий? (Однаково)
– Два батька і два сини розділили між собою 3 апельсина так, що кожному дісталося по апельсину. Як це могло статися? (Дід, батько, син)
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Що нового дізналися на уроці?
– Розкажіть таблицю множення числа 2.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 69-70, завдання 426; 427.