УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД
Урок 38. УСНЕ ДОДАВАННЯ ВИДУ 38 + 52. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА РУХ
Мета: ознайомити учнів із додаванням виду 38 + 52; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії; розвивати мислення, вміння виявляти зв’язки, формулювати висновки; викликати інтерес до предмета через гру, логічні завдання.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 50-51, завдання 301;302)
Завдання 301
– Скільки всього
Завдання 302
– Прочитайте вирази у порядку спадання.
2. Усна лічба
1) Гра “Ромашка”.
2) Робота з таблицею
Зменшуване | 20 | 39 | 48 | |||
Від’ємник | 5 | 7 | 9 | |||
Різниця | 8 | 9 | 7 | 8 | 7 | 6 |
3. Хвилинка каліграфії
– Які числа потрібно закреслити, щоб кожне наступне число було на дві одиниці менше за попереднє?
14; 13; 12; 11; 9; 7.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як додавати двоцифрові числа на прикладі виразу 38 + 52.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 51)
Завдання 303. Письмове виконання завдання з коментуванням правил
Завдання 304. Колективне опрацювання матеріалу
Особливість прийому додавання для цих випадків полягає в тому, що, додавши одиниці цих двоцифрових чисел, отримаємо 10 (або 1 дес.), а одиниць буде 0.
Завдання 305
Учні знаходять суму 26 + 14 та пояснюють розв’язання.
Завдання 306. Фронтальне вивчення змісту задачі
Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі. Після цього працюють самостійно, один учень – за закритою дошкою.
Завдання 307. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.
Після цього учні відповідають на питання: “Скільки всього горіхів у трьох пакетах?”.
Завдання 308. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв’язування задачі
Для шкільної їдальні привезли 34 кг цибулі, а моркви – на 5 кг менше. Скільки всього кілограмів овочів привезли в шкільну їдальню?
– Про що говориться в задачі? (Про овочі.)
– Про які овочі?
– Що нам відомо? (Цибулі 34 кг, а моркви – на 5 кг менше.)
– Яке питання в задачі?
– Чи можемо ми відразу відповісти на питання задачі?
– Чому?
– А чи можемо ми дізнатися, скільки привезли моркви?
– Якою дією: додаванням або відніманням?
– Після цього ми зможемо відповісти на питання задачі?
– Якою дією: додаванням або відніманням?
– Подивіться на дошку і назвіть номер короткого запису, який відповідає завданню. (2)
– Правильно, давайте повторимо умову завдання за коротким записом.
2. Самостійна робота
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
– Одне яйце вариться 5 хв. Скільки знадобиться часу, щоб зварити три яйця? (5 хв.)
– Діти збирали осінній букет. У ньому було 5 кленових, 2 дубових, 4 березових і осиковий листки. Зі скількох різних дерев були листки? (4)
– В автобусі їхали 9 пасажирів. На зупинці всі, крім 3 пасажирів, вийшли. Скільки пасажирів залишилося в автобусі? (3)
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– З яким прийомом обчислень ознайомилися на уроці?
– Як оцінюєте свою роботу?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 51, завдання 309; 310.