АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 80. ЗАКРІПЛЕННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 4. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ, ЯКІ МІСТЯТЬ ТАБЛИЧНІ ВИПАДКИ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 4
Мета: формувати навички табличного множення числа 4; вправляти учнів у розв’язуванні задач; розвивати логічне мислення; виховувати культуру поведінки.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 95, завдання 614; 615)
Завдання 614
– Прочитайте вирази, в яких відповіді – одноцифрові числа; двоцифрові
Завдання 615
– Яка відстань буде між хлопчиками, якщо кожний зробить назустріч іншому 25 кроків?
2. Усна лічба
1) Гра “Естафета”.
2) Гра “Угадай приклад”.
Приклад (2 • 9; 4 • 4 і т. д.) записаний на дошці, затулений карткою з відповіддю. Діти називають різні приклади з цією відповіддю, намагаючись угадати приклад, записаний на дошці.
3) Гра “Так. Ні”.
На дошці дані приклади: 4 • 6; 4 • 3; 4 • 5; 2 • 3; 9 • 4; 5 • 3. Показують картки з числами. Якщо число є відповіддю, учні хором говорять “так”, потім вимовляють приклад 4 • 6 = 24. Якщо
3. Усне розв’язування задач
1) Висота кожного поверху 4 м. У будинку 9 поверхів. Знайдіть висоту будинку до даху.
2) Юрасик купив 8 фломастерів, по 3 грн кожний, і ластик за 2 грн. Яка вартість його покупки?
3) Один пиріжок коштує 3 грн. Скільки таких пиріжків можна купити за 12 грн?
4) Маринка вирізала 12 маленьких сніжинок. Вона розклала їх порівну в 3 картонні коробки. Скільки сніжинок у кожній коробці?
4. Хвилинка каліграфії з логічним завданням
– Яке число “зайве” і чому?
12; 16; 34; 13; 18.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 4.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 95-96)
Завдання 616. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають виписані вирази і пояснюють спосіб обчислення.
Завдання 617. Колективне розв’язування задачі
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови. Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
Після цього учні пояснюють, про що вони дізнаються за виразом 4 • 3 + 8. Завдання 618
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.
Завдання 619*. Усне виконання завдання
Учні складають задачі за короткими записами.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Математичний диктант
– Знайдіть добуток чисел: 2 і 9; 3 і 7; 4 і 3; 2 і 7.
– Знайдіть частку чисел: 16 і 2; 18 і 3; 24 і 3; 21 і 3.
2. Обчислення значень виразів
3. Робота над задачею
Гуска важить 4 кг, а качка – 2 кг. Яка маса двох гусок і двох качок разом? Розв’яжіть задачу, склавши вираз.
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв’язування логічної задачі
Тетянка, Даринка й Оксанка малювали будиночок, м’ячик і зайчика. Те – тянка і Оксанка не малювали будиночок, а Оксанка і Даринка не малювали м’ячик. Що малювали дівчатка?
Відповідь:
Тетянка | Даринка | Оксанка | |
Будиночок | – | + | – |
М’ячик | + | – | – |
Зайчик | – | – | + |
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 95, завдання 620; 621.