ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ЗА 1-Й КЛАС
Урок 6. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА ДВІ ДІЇ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРОСТИХ ЗАДАЧ
Мета: навчати учнів знаходити значення виразів на дві дії; формувати вміння аналізувати задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення учнів; виховувати пізнавальний інтерес.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 10, завдання 51; 52)
Завдання 51
– Скільки всього дерев посадив ведмедик за два дні?
Завдання 52
– Скільки
– Порівняйте задачі 52 і 51 та їх розв’язання. Як можна назвати задачу 51 відносно задачі 52?
2. Робота з таблицею
– Прочитайте числа в таблицях. Яке число найменше? найбільше?
Десятки | Одиниці |
4 | 0 |
2 | 1 |
3 | 2 |
1 | 9 |
3 | 1 |
3 | 3 |
9 | 1 |
1 | 1 |
3. Хвилинка каліграфії
– Випишіть числа четвертого десятка.
34; 12;
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми будемо знаходити значення виразів на дві дії, розв’язувати задачі.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 10-12)
Завдання 53. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.
Завдання 54
Учні записують вирази та обчислюють їх значення. Один учень працює біля дошки, решта у зошитах.
Завдання 55. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.
– Як називаються числа при відніманні?
Завдання 56*. Усне виконання завдання
– На малюнку ліворуч знайдіть 4 трикутники, а на малюнку праворуч – 5 чотирикутників.
Завдання 57. Усне виконання завдання
Завдання 58
Учні “ланцюжком” розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.
Завдання 59
Учні за малюнком складають і розв’язують задачі з питаннями: “На скільки більше…?”, “Скільки разом…?”.
– Чим схожі задачі? Чим відрізняються?
– Чому перша задача розв’язується відніманням, а друга – додаванням?
Завдання 60*. Усне виконання завдання
– Скільки всього одноцифрових чисел?
– Скільки всього двоцифрових чисел?
– Скільки різних цифр потрібно для запису всіх одноцифрових чисел?
– Скільки різних цифр потрібно для запису всіх двоцифрових чисел?
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв’язування задач
– На одній вулиці 20 будинків, а на другій – на 2 будинки більше. Скільки будинків на другій вулиці? Скільки будинків на двох вулицях разом?
– До автобусу зайшли 20 хлопчиків, а дівчаток – на 10 менше. Скільки дівчаток поїхало на екскурсію? Куди їхали хлопці, якщо відомо, що в автобусі їхали учні одного класу?
– Артем прочитав 15 сторінок книжки. Йому ще залишилося прочитати на 5 сторінок менше, ніж він уже прочитав. Скільки сторінок залишилося прочитати Артему? Скільки всього сторінок у цій книжці?
2. Самостійна робота
3. Розв’язування логічних задач
– Сестричок звати Маша, Ніна і Дарина. Найстарша з них – не Дарина і не Маша, а найменша – не Маша. Назвіть імена дівчаток від найстаршої до найменшої. (Ніна, Маша, Дарина)
– До годівниці спочатку прилетіли 10 голубів, а потім – горобці. Голубів було на 4 більше, ніж горобців. Скільки всього прилетіло птахів? (10 – 4 = 6; 10 + 6 = 16)
– У багатоповерховому будинку від поверху до поверху 15 східців. Скільки східців треба пройти, щоб піднятися на третій поверх? (15 + 15 = 30)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Чого навчалися на уроці?
– Як оцінюєте свою роботу?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 11-12, завдання 61; 62.