ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ПРОАНАЛІЗУВАТИ РЕЗУЛЬТАТИ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ; ОЗНАЙОМИТИ З ДІЛЕННЯМ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ ДВОМА СПОСОБАМИ
І. Аналіз контрольної роботи
1. Загальна характеристика результатів контрольної роботи, аналіз типових помилок і виконання відповідних завдань.
2. Усні обчислення.
Гра “Знайди відповідь”. Грає весь клас.
На дошці записано вирази: 60 • 25; 24 • 50; 15 • (5 • 6); 43 • 80; 31 • 40; 18 • 15; 17 • (12 • 10).
У якому виразі значення 1500? 1200? 270? 450? 1240?
II.
Учитель повідомляє, що на уроці учні ділитимуть багатоцифрові числа на двоцифрові, розв’язуватимуть задачі.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Прочитати пояснення до вправи 1004, запам’ятати основні етапи ділення. Користуючись поясненням, виконати вправу 1005.
2. Вправа 1006 – під керівництвом учителя та самостійно.
IV. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
1. Розв’язати задачу 1007 двома способами (за планом). Порівняти розв’язання. Що в них спільного, чим вони відрізняються?
2. Задача 1008. Сильнішим учням додатково – задача 1010.
3.
4. Додаткові диференційовані завдання.
1) 3адача. З товарного вагона вивантажили 512 дубових і соснових шпал. Загальна маса дубових шпал на 3 т 264 кг більша, ніж соснових. Маса соснової шпали 28 кг, а дубової – 45 кг. Скільки окремо вивантажили дубових і соснових шпал?
2) Довести, що значення виразу 8600 – (3200 + 1840) менше від значення виразу 8600 – 3200 + 1840.
V. Підсумок уроку
Ділили багатоцифрові числа на двоцифрові. Оцінювання учнями результатів своєї роботи на уроці.