УРОК 107-108
Тема. Ділення трицифрових чисел на двоцифрове
Мета: закріплювати вміння учнів ділити трицифрові числа на двоцифрове; розв’язувати задачі на знаходження середнього арифметичного та ускладнені задачі на знаходження четвертого пропорційного; вдосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання: картки для усної лічби; таблиці умов задач.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Усні обчислення Гра “Хто швидше?”
2. Вправа № 865
3. Завдання для опитування
–
– Довжина прямокутника 8 м, ширина – 4 м. Знайти ширину другого прямокутника з такою ж площею, довжина якого 16 м.
II. Повторення ділення на двоцифрове число без остачі і з остачею
1. Вправа № 866
2. Виконання ділення із записом на дошці 168 : 28, 272 : 34, 513 : 83, 699 : 96.
Вправа № 867 (самостійно).
III. Вивчення нового матеріалу
1. Середнє арифметичне кількох чисел
Задача
У понеділок термометр показував 20 градусів тепла, у вівторок – 21 градус, у середу – 25. Записати середню
Щоб знайти середню температуру повітря, треба суму цих температур поділити на кількість вимірювань: 20 + 21 + 25 = 66, 66 : 3 = 22.
22 градуси – це і є середня температура повітря за ці дні.
2. Робота за вправою № 869
3. Первинне закріплення. Вправа № 870
4. Фізкультхвилинка
IV. Розвиток математичних умінь учнів
1. Задача № 868 (самостійне розв’язання задачі виразом)
2. Аналогічна робота із задачею № 871
3. Розв’язання задач № 880, 877
V. Підсумки уроку
VI. Домашнє завдання
№ 873, 874, 882.