Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях. Складання діалогу на тему “У бібліотеці”

Урок 29

Тема. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях. Складання діалогу на тему “У бібліотеці”

Мета: продовжувати знайомити з типами речень за метою висловлювання; знайомити з питальними реченнями, їх оформленням інтонаційно і на письмі; розвивати комунікативні вміння дітей, уміння складати діалоги; виховувати інтерес до вивчення мови.

Обладнання: малюнок дятла.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1.

Перевірка домашнього завдання (вправа 129)

– Поясніть, чому ви саме так записали речення.

– Чим схожі між собою всі речення тексту?

2. Складання опори Розповідне речення

1) Воно…

2) У кінці…

3) Може передавати…, і тоді в кінці…

3. Вибіркова робота

– Виберіть розповідне речення. Поясніть свій вибір.

На квітку сів барвистий метелик

Де мої черевики

– А чи можна назвати розповідним друге речення? Чому?

III. Повідомлення теми й мети уроку

– На цьому уроці ми ознайомимося з новим типом речень, дізнаємось, як його правильно інтонувати й передавати

це на письмі.

IV. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Колективна робота (вправа 130)

Завдання 1, 2 опрацювати колективно.

Завдання 3 запропонувати виконати самостійно.

– Чи схожі названі вами речення?

– Як би ви їх назвали?

– Прочитайте правило на с. 65.

– З якими реченнями ми будемо сьогодні працювати?

– За якими ознаками їх можна впізнати?

2. Самостійна робота (вправа 141)

Перевірка – фронтальне опитування.

Учитель звертає увагу дітей на правильне інтонування питальних речень.

3. Фізкультхвилинка

V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота в парах (вправа 132)

За бажанням декілька пар озвучують свої діалоги. Учитель звертає увагу на використання в діалозі слів ввічливості.

2. Робота з логічними наголосами в питальних реченнях (вправа 133)

– Які типи речень є у вправі?

– Запишіть каліграфічно питальні слова, наведені на с. 65.

– Які ще питальні слова були використані у вправі?

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

На дошці – запис:

Діти принесли їжачка в живий куточок.

– Складіть питання

Хто _______________________________________?

Куди ______________________________________?

– Як ви поставите логічний наголос у реченні, щоб воно було відповіддю саме на це питання?

– Аналогічно ви продовжите роботу за вправою 134 вдома.

4. Робота зі словниковим словом Учитель виставляє малюнок дятла.

– Хто це? Що ви про нього знаєте?

– На що треба звернути увагу в написанні цього слова?

– Запишіть це слово, поставте наголос і складіть звукову модель.

– Складіть про дятла розповідне чи питальне речення.

– Як ці речення відрізнити одне від одного?

VI. Підсумок уроку

– Складіть розповідне речення. Доведіть.

– Складіть питальне речення. Доведіть.

– Які питальні слова ви знаєте?

– Складіть із ними кілька запитань до речення:

Маленька Марійка читала цікаву казку.

VII. Домашнє завдання

Правило на с. 65, вправа 13.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях. Складання діалогу на тему “У бібліотеці” - Плани-конспекти уроків по українській мові


Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях. Складання діалогу на тему “У бібліотеці”