ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ПОНЯТТЯМ “ПЛОЩА ФІГУРИ” ТА КВАДРАТНИМ САНТИМЕТРОМ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ ОБЧИСЛЮВАТИ ВИРАЗИ ТА РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ
І. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Чому дорівнює добуток, якщо один з множників дорівнює 0? У якому випадку добуток двох чисел дорівнює одному з них?
2) Добуток чисел 120 і 0 збільшити на 37.
3) Від числа 560 відняти різницю чисел 59 і 0.
4) Третя частина числа становить 90. Чому дорівнює все число?
5) Як знайти час руху, якщо відомі
2. Усні обчислення.
1)
Змагання між трьома рядами. Далі – вправа 576.
2) Задача. Геологи проїхали 420 км. Спочатку 3 год вони їхали на машинах зі швидкістю 60 км/год, а решту часу – на конях зі швидкістю 8 км/год. Скільки часу вони їхали на конях?
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти будуть вивчати нову величину – “площа” та одиниці її вимірювання.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Як і способи порівняння відрізків і предметів за довжиною ви знаєте? (На око, прикладанням, накладанням, вимірюванням).
2. Порівняти прямокутник зі сторонами 4 см і 6 см та квадрат зі стороною 5 см, зворотний бік яких розкреслено на квадрати. Полічити кількість квадратів, порівняти. Розкрити потребу в одиницях вимірювання площі. Запропонувати побудувати квадрат зі стороною 1 см. Повідомити, що площа такого квадрата називається квадратним сантиметром.
3. Вправа 558. Уточнити, що означає: полічити й записати, скільки квадратних сантиметрів у кожній фігурі. Зробити висновок: щоб знайти площу фігури у квадратних сантиметрах, треба знайти число квадратних сантиметрів, на які можна поділити фігуру або з яких можна її скласти.
IV. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
1. Вправа 559. Самостійна робота за варіантами.
2. Задача 580. Під керівництвом учителя проаналізувати від запитання і скласти план. Розв’язання записати самостійно.
3. Додаткові диференційовані завдання.
1) Порівняти вирази: 4305 • 7 і 3 • 8610; 2907 – 989 і 1615 + 588.
2) Задача. Від пристані в одному напрямку відпливли теплохід і буксир. Швидкість теплохода 60 км/год, а буксира – у 5 разів менше. Яка відстань буде між ними через 3 год? (Розв’язати двома способами).
3) Знайти пропущене число, щоб можна було обчислити вираз:
51 : …. – 15
V. Підсумок уроку
З якою величиною ознайомилися на уроці? Як можна порівняти площі фігур? Що таке квадратний сантиметр?