Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння прислівників (без уживання термінів)

Тема. Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння прислівників (без уживання термінів). (Вправи 416-420).

Мета. Закріпити вміння відрізняти прислівники від прикметників, показати учням способи творення різних форм прислівників, формувати вміння утворювати різні форми прислівників і вживати їх у власних висловлюваннях.

Розвивати культуру мовлення і вміння вдосконалювати власні висловлювання та висловлювання своїх однокласників.

Виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання: зображення медоносної бджоли, аудіозапис

“Бринять бджоли”, підручник, зошит.

Хід уроку

І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.

Привітання, побажання хорошого настрою. Висловлювання дітьми їхніх очікувань від уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (у формі самоперевірки).

Спить (коли?) уночі, тремтять (коли?) вранці, чекав (скільки?) довго, піднімається (коли?) вдень, піднімається (як?) вище й вище, заходить (коли?) увечері, усміхається (як?) востаннє.

Десь, повноголосо, вперше, спершу, потім, раптово, зовсім, близько, навмисно, ближче, краще, востаннє, там, тихо, справді, ураз, голосніше, задирливо.

III.

Вивчення нового матеріалу.

1. Читання епіграфа до уроку.

“І бджоли носять мед густий” (Анатолій Костецький).

– Сьогодні нашою помічницею буде бджілка. Природознавці називають її “бджола медоносна”. Історія бджільництва нараховує шість тисяч років. Але у давнину, щоб забрати у бджіл мед, людям доводилося їх вбивати за допомогою диму. І лише біля трьохсот років тому в Україні чернігівчанином Петром Прокоповичем було винайдено нову конструкцію вулика з рамками (або стільниками), які можна було виймати і при цьому не вбивати комах. З України цей винахід розійшовся по всьому світу. Сьогодні наша країна займає 1-е місце у Європі і 4-е місце у світі з розвитку бджільництва.

Прочитайте вірш Степана Жупанина “Початок медоносу” (вправа 416).

– Який натрій він створює?

– Опишіть, яку картину ви уявили.

– Знайдіть в поетичному творі слова-синоніми. До якої частини мови вони належать?

– Доберіть до них ще один синонім, запишіть утворений синонімічний ряд. (Гудуть, дзумкають, бринять.)

2. Каліграфічна хвилинка (за вправою 417).

3. Повідомлення теми уроку.

– Сьогодні ми будемо досліджувати, як утворюються прислівники, і самі спробуємо свої сили в утворенні нових слів.

4. Опрацювання нового матеріалу.

– Послухайте, як бринять бджоли (вчитель вмикає аудіозапис).

– Прочитайте уривок із оповідання Олеся Гончара “Дядько Роман і золотокрилки”, не вставляючи на пропущені місця ніяких слів.

– Якими словами автор називає бджіл? (Золотокрилки, бджолята.)

– Як ви думаєте, чому?

– Поміркуйте, якими прислівниками краще доповнити цей текст.

– Як він зміниться завдяки прислівникам?

– Виконайте завдання 3 до вправи 418.

– Пограймо зі словом веселіше. Від якого прислівника воно утворилося? (Весело.)

– А за допомогою чого? (Суфікса – іше.)

– Давайте проекспериментуємо і поутворюємо від нього ще якісь прислівники. (Найвеселіше, трохи веселіше, значно веселіше, набагато веселіше, щонайвеселіше, якнайвеселіше.)

Якщо в учнів виникне утруднення в утворенні нових слів, вчитель пропонує знайти підказку у правилі на с. 194 і продовжити свої спроби. Утворені слова учні записують, суфікси і префікси виділяють, допоміжні слова підкреслюють.

IV. Фізкультхвилинка.

Підчас фізкультхвилинки учні можуть переставити парти так, щоб утворилися столи для групової роботи.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в групах. Виконання вправи 419.

2. Робота в зошиті.

VI. Підсумок уроку.

– Що нового ви дізналися на уроці?

– За допомогою чого можна утворювати нові слова? (За допомогою префіксів і суфіксів.)

VII. Домашнє завдання.

1. Вправи 420.1, 420.2.

2. Для тих, хто хоче знати більше: додатково вправа 420.3.

?include(“$DOCUMENT_ROOT/block/list. html”;?> ?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння прислівників (без уживання термінів) - Плани-конспекти уроків по українській мові


Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння прислівників (без уживання термінів)