УРОК 47
Тема. Розв’язування показникових рівнянь і систем
Мета уроку. Формування умінь учнів розв’язувати показникові рівняння і системи різними способами.
І. Перевірка домашнього завдання.
Три учні відтворюють на відкидних дошках розв’язування вправ:
1 учень – № 34 із “Запитань для повторення”;
2 учень – № 1 (12-14);
3 учень – № 1 (15, 16).
У цей час учні виконують завдання № 1 (19, 21, 47).
II. Набуття умінь розв’язувати системи показникових рівнянь
1. Які з пар (1; 0); (0; 1) є розв’язками системи
А) б)
Відповідь: а) (1; 0); б) (0; 1).
1. Розв’яжіть системи рівнянь: а) б)
Відповідь: а) (1; 1); б) (2; 0).
2. Розв’яжіть системи рівнянь: а) б)
Відповідь: а) (3; -1); б) (2; 1).
Достатній рівень
1. Розв’яжіть системи рівнянь: а) б)
Відповідь: а) (1; 2), (2; 1); б) (1; 2), (2; 1).
2. Розв’яжіть системи рівнянь: а) б)
Відповідь: а) (5; 4); б) (3; 0).
Високий
1. Розв’яжіть системи рівнянь: а) б)
Відповідь: а) (4; 1); б) (2; 2).
2. Розв’яжіть системи рівнянь: а) б)
Відповідь: а) (1; 2); б) (1; 2).
II. Сприймання і усвідомлення матеріалу
При розв’язуванні систем показникових рівнянь використовуються звичні прийоми розв’язування показникових рівнянь і знайомі вам прийоми розв’язування систем рівнянь.
Розглянемо приклади.
Приклад 1. Розв’яжіть систему рівнянь
Зробимо заміну 3х = а, 7у = b, тоді матимемо систему;
Розв’яжемо її:
Отже,
Відповідь: (2; 1).
Приклад 2. Розв’яжіть систему рівнянь
Або або
Отже, І є розв’язками системи.
Відповідь: (1; 2), (2; 1).
Приклад 3. Розв’яжіть систему рівнянь
Перемножимо і розділимо рівняння системи, тоді одержимо:
Відповідь: (2; 1).
ІІІ. Підсумок уроку
ІV. Домашнє завдання
Розділ ІV § 2 № 1 (25, 28, 30, 46).