Мета: повторити вивчений матеріал про слова – ознаки предметів; продовжити роботу над каліграфією, правильним буквоз’єднанням; удосконалювати навички письма під диктовку складів, слів, словосполучень, невеликих речень; списування з друкованого та рукописного шрифтів; виховувати охайність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Повідомлення теми та мети уроку
2. Мовні ігри
1) Гра “Збери букет”.
– Леся та Іванко збирають букет для мами. Але Леся може брати тільки квіти, назви
Лесі допомагають дівчатка, а Іванкові – хлопчики.
Тюльпан, нарцис, троянда, півонія, айстра, ромашка, лілія…
2) Гра “Правильно наголошуй!”.
Гравці об’єднуються у дві-три команди. Члени групи по черзі зачитують слова, які роздав учитель на картках, без знака наголосу. Неправильне наголошення виправляється. Виграє група, в якої найменше помилок.
Матеріал для гри:
Батьківщина кропива предмет
Бібліотека кулінарія сантиметр
3. Повторення правил сидіння
4. Закріплення навичок письма вивчених букв
Письмо малих букв, які складаються з похилої палички із заокругленням унизу та допоміжних елементів: і, ї, и, й, ш, щ, ч, л, м, я.
5. Словникова робота
Грунт, гудзик, джміль, дзига.
III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 93)
1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ
Завдання 1
– Напишіть каліграфічно:
Овочі – огірок, морква, помідор.
2. Пропедевтика української мови
– Слова – назви ознак предметів відповідають на питання який?, яка?, яке?, які?.
3. Мовленнєва діяльність
Завдання 2
– Доповніть усно речення словами з вірша “Сперечались овочі”.
Морква (яка?)… і… Коси у неї (які?)…, і платтячко (яке?)…
Огірки (які?)… Помідор – (який?)… Часничок (який?)… Хоч (який?)… він – та (який?)…
(Яка?)… диня на городі господиня. Вона (яка?)…, …
Гарбуз (який?)… і…, … і…
4. Виконання письмових вправ
Завдання 3. Робота в групах
– Допоможіть мамі зварити український борщ. Запишіть назви овочів, які потрібно покласти в каструлю.
Зразок. Картопля (яка?) смачна.
– Чи все ви поклали у борщ? Я кладу сім овочів. А скільки поклали ви?
Завдання 4
– У кожному рядку знайдіть “зайве” слово.
– Полуниця (яка?) гірка, червона, соковита.
– Лимон (який?) солодкий, жовтий, кислий.
– Яблуко (яке?) кучеряве, солодке, рум’яне.
Фізкультхвилинка
IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виконання творчих завдань
– Доберіть слова – ознаки за питаннями.
Фарба (яка?) …
Шафа (яка?) …
Фікус (який?) …
Фрукти (які?) …
Фініки (які?) …
– Поміркуйте і доберіть до слів першого рядка слова з другого рядка так, щоб вийшло словосполучення.
Смачний, веселий, лагідний, солодкий.
Кавун, пиріг, татусь, хлопчик.
2. Робота над загадками
– Відгадайте загадки. Відгадки запишіть. Поставте над словами наголос.
– Чистить курточку, штанці,
Чобітки і сап’янці.
Дуже працьовита тітка.
Здогадались, хто це?
Упіймав Тарасик рибку,
Але витягнути – мука!
Бо велика і сердита
На гачок піймалась… (щука).
– Таке м’якеньке і кудлате,
Таке кумедне й вайлувате,
Від молочка росте щодня.
А називається… (щеня).
3. Письмо під диктовку слів, речень
Гайок, йод, йорж, майорить, йому, йогурт, Йосип.
Пролітає сніг, падає до ніг. Вітер в морі повіває і кораблик підганяє.
4. Списування з друкованого шрифту
“Післябуквар” (с. 92), скоромовка.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чого навчалися на уроці?
– На які питання відповідають слова-ознаки?