СЛОВА

Мета: повторити вивчений матеріал про слова – ознаки предметів; продовжити роботу над каліграфією, правильним буквоз’єднанням; удосконалювати навички письма під диктовку складів, слів, словосполучень, невеликих речень; списування з друкованого та рукописного шрифтів; виховувати охайність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Повідомлення теми та мети уроку

2. Мовні ігри

1) Гра “Збери букет”.

– Леся та Іванко збирають букет для мами. Але Леся може брати тільки квіти, назви

яких починаються з м’яких приголосних, а Іванко – назви яких починаються з твердих приголосних. Допоможіть дітям.

Лесі допомагають дівчатка, а Іванкові – хлопчики.

Тюльпан, нарцис, троянда, півонія, айстра, ромашка, лілія…

2) Гра “Правильно наголошуй!”.

Гравці об’єднуються у дві-три команди. Члени групи по черзі зачитують слова, які роздав учитель на картках, без знака наголосу. Неправильне наголошення виправляється. Виграє група, в якої найменше помилок.

Матеріал для гри:

Батьківщина кропива предмет

Бібліотека кулінарія сантиметр

3. Повторення правил сидіння

за партою під час письма

4. Закріплення навичок письма вивчених букв

Письмо малих букв, які складаються з похилої палички із заокругленням унизу та допоміжних елементів: і, ї, и, й, ш, щ, ч, л, м, я.

5. Словникова робота

Грунт, гудзик, джміль, дзига.

III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 93)

1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ

Завдання 1

– Напишіть каліграфічно:

Овочі – огірок, морква, помідор.

2. Пропедевтика української мови

– Слова – назви ознак предметів відповідають на питання який?, яка?, яке?, які?.

3. Мовленнєва діяльність

Завдання 2

– Доповніть усно речення словами з вірша “Сперечались овочі”.

Морква (яка?)… і… Коси у неї (які?)…, і платтячко (яке?)…

Огірки (які?)… Помідор – (який?)… Часничок (який?)… Хоч (який?)… він – та (який?)…

(Яка?)… диня на городі господиня. Вона (яка?)…, …

Гарбуз (який?)… і…, … і…

4. Виконання письмових вправ

Завдання 3. Робота в групах

– Допоможіть мамі зварити український борщ. Запишіть назви овочів, які потрібно покласти в каструлю.

Зразок. Картопля (яка?) смачна.

– Чи все ви поклали у борщ? Я кладу сім овочів. А скільки поклали ви?

Завдання 4

– У кожному рядку знайдіть “зайве” слово.

– Полуниця (яка?) гірка, червона, соковита.

– Лимон (який?) солодкий, жовтий, кислий.

– Яблуко (яке?) кучеряве, солодке, рум’яне.

Фізкультхвилинка

IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виконання творчих завдань

– Доберіть слова – ознаки за питаннями.

Фарба (яка?) …

Шафа (яка?) …

Фікус (який?) …

Фрукти (які?) …

Фініки (які?) …

– Поміркуйте і доберіть до слів першого рядка слова з другого рядка так, щоб вийшло словосполучення.

Смачний, веселий, лагідний, солодкий.

Кавун, пиріг, татусь, хлопчик.

2. Робота над загадками

– Відгадайте загадки. Відгадки запишіть. Поставте над словами наголос.

– Чистить курточку, штанці,

Чобітки і сап’янці.

Дуже працьовита тітка.

Здогадались, хто це?

Упіймав Тарасик рибку,

Але витягнути – мука!

Бо велика і сердита

На гачок піймалась… (щука).

– Таке м’якеньке і кудлате,

Таке кумедне й вайлувате,

Від молочка росте щодня.

А називається… (щеня).

3. Письмо під диктовку слів, речень

Гайок, йод, йорж, майорить, йому, йогурт, Йосип.

Пролітає сніг, падає до ніг. Вітер в морі повіває і кораблик підганяє.

4. Списування з друкованого шрифту

“Післябуквар” (с. 92), скоромовка.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчалися на уроці?

– На які питання відповідають слова-ознаки?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


СЛОВА - Плани-конспекти уроків по українській мові


СЛОВА