Тема: УРЗМ 7. Написання запрошення (привітання)
Мета: ознайомити учнів зі зразком ділового мовлення; вчити складати письмові привітання, запрошення, правильно писати адресу; закріплювати навички вживання звертань; виховувати культуру писемного мовлення.
Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.
Обладнання: підручник, зошит.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
1. Аналіз перевірної роботи
2. Гра “Зайве” слово”
– Знайдіть та викресліть “зайве” слово.
Марино, Олено, Катруся. (“Зайве” слово “Катруся”. Решта імен стоять у формі звертання.)
– Коли ми використовуємо слова у формі звертання?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми будемо вчитися писати запрошення, привітання своїм рідним, друзям.
Для того, щоб привітати рідних, наприклад, зі святом, не потрібно писати листа, – достатньо надіслати письмове привітання. А коли ви бажаєте відсвяткувати день народження разом із друзями, ви можете
IV. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Ознайомлення зі структурою привітання
Привітання -> звертання -> вітання з подією -> побажання -> дата, підпис
2. Робота в парах
– Усно складіть привітання своїм рідним до їхнього дня народження.
3. Ознайомлення зі структурою запрошення
Запрошення -> звертання -> зміст події -> місце -> підпис
– Коли ми пишемо привітання? А коли – запрошення?
4. Робота в групах
– Усно складіть запрошення іншій групі на свято, яке відбудеться у вашій школі.
5. Словникова робота
– Як можна надіслати листа, привітання, запрошення? Що для цього потрібно знати? (Адресу того, кому надсилаєш письмове послання.)
Адреса – позначення місця проживання того, кому адресується лист.
Адресат – той, хто отримує лист.
Адресант – той, хто пише лист, запрошення, вітання.
– Запишіть каліграфічно слова: запрошення, привітання, адреса, подруга, шановна, шановний, відбудеться, звертання, день народження, приміщення.
Поставте в цих словах наголос.
6. Робота за підручником (с. 84, впр. 201)
– Розгляньте та прочитайте тексти запрошень.
– Прочитайте звертання.
– Куди запрошують? Де відбудеться? За якою адресою? Хто запрошує?
– Складіть власне запрошення.
– Розгляньте малюнок на с. 85. Що написали діти?
– Складіть власне привітання.
– Які пунктуаційні знаки ви ставитимете наприкінці речень у привітанні? Чому?
– Згадаймо їх!
Гра “Знайди відомі розділові знаки”
Запам’ятайте! Запрошення та привітання є виявом уваги до людини й свідченням приязного ставлення до неї. Запрошення і привітання – це засіб підтримати добрі взаємини між людьми. Якщо людина хоче, щоб про неї пам’ятали інші, вона повинна не забувати про них. |
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Читання запрошень. Редагування.