Тема. Використання прикметників в описах пейзажу. (Вправи 244-247).
Мета. Розвивати уміння дітей визначати рід, число та відмінок прикметників за закінченнями та формою іменників, з якими зв’язані прикметники. Збагачувати активний словниковий запас учнів. Удосконалити уміння учнів використовувати прикметники в описі, уміння робити висновки.
Виховувати спостережливість, любов до природи.
Обладнання: малюнки зимової природи, мовний матеріал, підручник, зошит.
Хід уроку
I. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.
Привітання,
II. Перевірка домашнього завдання (вправа 243).
А) Учні порівнюють вірш Василя Симоненка з картиною О. Шилова. Доводять їх співзвучність.
Б) Читають слова найщирішої дяки бабусі Онисі.
III. Пояснення нового матеріалу.
1. Знайомство із поняттям пейзаж.
– Прочитайте поетичні рядки Андрія Бабенка. Визначте, які слова вжито в переносному значенні.
– Якою ви уявляєте зиму?
– Доведіть, що слова епіграфа до уроку можна вважати заголовком до вірша Андрія Бабенка.
– Спишіть вірш, підкресліть
2. Каліграфічна хвилинка (за вправою 245).
– Прочитайте і спишіть слова.
– Чи можемо сказати, що вони належать до однієї частини мови?
– Доведіть свою думку.
– Каліграфічно спишіть речення. Підкресліть прикметник, визначте його число, рід і відмінок.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Використання прикметників в описах пейзажу.
1. Самостійна робота (за вправою 246).
– Прочитайте текст вправи, визначте тип тексту. Чому ви так думаєте?
– Ви вже знайомі з різними типами текстів. Дійсно, це опис. Описувати можна не тільки предмети, а й приміщення, тварин, зовнішність людини, природу як в літературному, так і в живописному творі. Опис природи – це пейзаж.
Спишіть текст, доповнюючи речення прикметниками.
– Як ви думаєте, чи змінився текст? Чому?
– Розгляньте ілюстрацію на с. 113. Чи відповідає вона змісту і типу тексту (опису природи)?
– Доведіть свою думку.
– Уявіть, що вам потрібно намалювати ілюстрацію до оповідання. Олівці якого кольору ви візьмете? Чому?
2. Робота в зошиті.
VI. Підсумок уроку.
– Що нового ви дізнались на уроці?
– Чого навчились?
– Що найбільше сподобалось?
VII. Домашнє завдання.
1. Вправа 247.
2. Для тих, хто хоче знати більше: прочитайте текст вправи, визначте, які слова, подані в дужках – синоніми чи антоніми. Виберіть з поданих в дужках прикметників потрібний за змістом. Підберіть заголовок до тексту, запишіть текст. Доведіть правильність виконання завдання.
?include(“$DOCUMENT_ROOT/block/list. html”;?> ?