Цілі:
– навчальна: удосконалити вміння виконувати вправи, у яких передбачено знаходження дробу від числа;
– розвивальна: формувати вміння бачити закономірності, міркувати за аналогією;
– виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, творче ставлення до справи;
Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання,
____________________________________________
____________________________________________
2. Завдання на встановлення відповідності
Установіть відповідність між початком речення (1-4) і його закінченням (А-Д).
Варіант 1 | Варіант 2 | ||||||
1 | 2/3 від числа 24 дорівнює… | А | 36 | 1 | 5/6 від числа 30 дорівнює… | А | 26 |
2 | 4/5 від числа 45 дорівнює… | Б | 12 | 2 | 3/4 від числа 48 дорівнює… | Б | 18 |
3 | 4/7 від | В | 24 | 3 | 2/5 від числа 65 дорівнює… | В | 25 |
4 | 3/8 від числа 32 дорівнює… | Г | 16 | 4 | 2/9 від числа 81 дорівнює… | Г | 28 |
Д | 28 | Д | 36 |
Відповіді
Варіант 1 | 1 – Г, 2 – А, 3 – Д, 4 – Б |
Варіант 2 | 1 – В, 2 – Д, 3 – А, 4 – Б |
III. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
1. Робота за підручником (§ 25)
Письмово: № 986, 988, 990, 999.
2. Додаткові завдання
1) Площа квадрата дорівнює 36 см. Чому дорівнює площа 2/3 квадрата? 6/9 квадрата? Порівняйте результати і поясніть відповідь.
2) Тістечко коштує 4 грн 20 коп., а вартість порції морозива становить 6/7 вартості тістечка. Скільки потрібно грошей, щоб купити чотири тістечка і дві порції морозива?
3) Порівняйте: а) 6/7 від 42 і 8/9 від 27; б) 5/8 від 40 і 1/3 від 75; в) 4/5 від 35 і 3/5 від 45.
4) Михайлик побудував прямокутник і зафарбував синім кольором 1/2 частину цього прямокутника, а потім зафарбував червоним кольором 1/2 незафарбованої частини. Яку частину прямокутника зафарбовано червоним кольором?
5) Обчисліть: а) 1/3 відзначення виразу 2037 • 52 + 9864; б) 3/5 від значення виразу 27 • 605 – 7495 + 985.
6) Обчисліть значення виразу: а) 3 • а + 18, якщо число а становить 2/7 від 21; б) 46 – 36 : b, якщо число b становить – від 90.
IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.
Варіант 1 | Варіант 2 | ||||
1. У саду 28 дерев, із них 4/7 груш. Скільки яблунь у саду? | 1. Турист подолав 24 км, із них 3/4 пішки. Скільки кілометрів турист ішов пішки | ||||
А | Б | В | А | Б | В |
49 груш | 16 груш | 20 груш | 32 км | 20 км | 18 км |
2. Площа поля 30 га, із них 5/6 засіяли пшеницею. Скільки гектарів засіяли пшеницею? | 2. Купили 12 кг цукру, із них 3/4 витратили на варення. Скільки кілограмів цукру витратили на варення? | ||||
А | Б | В | А | Б | В |
25 га | 35 га | 27 га | 8 кг | 9 кг | 16 кг |
Відповіді
Варіант 1 | 1-Б, 2-А |
Варіант 2 | 1-В, 2-Б |
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 25, № 987, 989, 1000*. _
На повторення: № 1009.
2. Додаткове завдання. Що більше: 4/5 від а чи 5/4 від а, де а – будь-яке натуральне число?
Відповідь. 5/4 від а.