Мета: повторити додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати прості і складені задачі; розвивати увагу, навички самоконтролю; виховувати працьовитість.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 156, завдання 22; 23)
Завдання 22
– Прочитайте розв’язання рівнянь.
Завдання 23
– Яка довжина ламаної? Прочитайте розв’язання зручним способом.
2. Усна лічба
1) Робота за таблицею.
Доданок | 34 | 56 | Зменшуване | 51 | 75 |
Доданок | 37 | 45 | Від’ємник | 28 | 43 |
Сума | Різниця |
2) Гра “Потяг”.
У кожному ряду – картки з однаковим завданням. У картці записані числа, але немає знаків. Учні “ланцюжком” виконують завдання.
3) Розташуйте задані приклади в порядку зростання другого доданка.
А) 5 + 56
Б) 5 + 26
В) 5 + 46
Г) 5 + 66
Д) 5 + 36
– Чому дорівнює сума в прикладі, записаному першим?
–
– На скільки збільшилася сума при переході від першого прикладу до другого?
– Як зміниться сума, якщо один доданок збільшити на кілька одиниць; зменшити на кілька одиниць?
3. Розв’язування задач
1) В одній каністрі було 20 л бензину, а в іншій – на 3 л менше. Скільки літрів бензину було в двох каністрах?
2) Робітник виготовив 8 деталей. Після цього йому залишилося виготовити на 6 деталей більше, ніж він виготовив. Скільки всього деталей мав виготовити робітник?
4. Хвилинка каліграфії
– Запишіть усі числа, названі під час лічби четвірками, починаючи з 4 і закінчуючи числом 40.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Пояснення кожного способу обчислення
2. Обчислення виразів, значення яких більше ніж 50
3. Робота за таблицею
– Розгляньте таблицю і дайте відповіді на запитання.
1) Як зміниться різниця, якщо зменшуване збільшити на кілька одиниць?
2) Як зміниться різниця, якщо від’ємник збільшити на кілька одиниць?
Зменшуване | 8 | 10 | 15 | 15 | 10 | 8 |
Від’ємник | 6 | 6 | 6 | 8 | 8 | 8 |
Різниця |
Фізкультхвилинка
4. Розв’язування задач
1) В автопарку 9 маршрутних таксі, а решта – автобуси. Усього 40 автомобілів. На скільки більше автобусів, ніж таксі?
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.
2) Даний прямокутник зі сторонами 2 і 3 см. Накресліть прямокутник, сторони якого в 3 рази більше, ніж у даного. Знайдіть периметр нового прямокутника. (Повторити, як знайти периметр многокутника, за форзацем підручника.)
3) Складіть три задачі, розв’язаннями яких є вирази:
5. Офтальмологічна пауза
6. Розв’язування логічної задачі
Катя прочитала за місяць удвічі менше книг, ніж Толя, і на три книги більше, ніж Даша. Усього вони прочитали 17 книг. Скільки прочитав кожен?
Відповідь: 5; 10; 2.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 156, завдання 25; 26.