Цілі:
– навчальна: удосконалити вміння застосовувати поняття відсотка, правила знаходження відсотків від числа та числа за його відсотками до розв’язування задач; перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми “Відсотки” шляхом проведення самостійної роботи;
– розвивальна: розвивати творчі здібності, кмітливість учнів;
– виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, відповідальність за результати роботи;
Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ, АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.
Варіант 1 | Варіант 2 | ||||||
1. Яке з наведених тверджень неправильне? | 1. Яке з наведених тверджень неправильне? | ||||||
А | Якщо число | А | Щоб знайти 20 % від числа 50, можна 50 поділити на 5 | ||||
Б | Щоб знайти 1 % від числа, потрібно число поділити на 100 | Б | Якщо число зменшити на 50 %, то воно зменшиться вдвічі | ||||
В | Щоб знайти 66 % від числа, потрібно це число помножити на 6,6 | В | Якщо 1 % від числа дорівнює 100, то все число дорівнює 10 000 | ||||
Г | Щоб знайти число, 25 % від якого дорівнює 10, можна 10 помножити на 4 | Г | Щоб знайти число, 77 % від якого дорівнюють 693, потрібно 693 поділити на 7,7 | ||||
2. 20 % числа x становлять 50 % числа 180. Знайдіть х. | 2. 40 % числа у становлять 60 % числа 150. Знайдіть у. | ||||||
А | Б | В | Г | А | Б | В | Г |
450 | 360 | 75 | 50 | 350 | 225 | 90 | 10 |
Відповіді
Варіант 1 | 1-В, 2-А |
Варіант 2 | 1-Г, 2-Б |
III. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1. Що таке відсоток?
2. Як записати відсотки у вигляді числа? Запишіть у вигляді числа: 2 %, 20%, 1,2%, 200%.
3. Як записати число у вигляді відсотка? Наведіть приклади.
4. Скільки відсотків становить уся величина? половина величини? чверть величини?
5. Як знайти 1 % від числа?
6. Як знайти р % від числа а? Наведіть приклади.
7. Як знайти число, 10 % якого дорівнюють 9?
8. Як знайти число, 50 % якого дорівнюють 90?
9. Як знайти число, р % якого дорівнюють числу а? Наведіть приклади.
IV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1. Робота за підручником (§ 34-35)
Письмово: № 1534, 1536, 1538, 1540, 1541.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Самостійна робота
Варіант 1
1) Сплав містить мідь і цинк. Цинк становить 9 % сплаву. Скільки відсотків сплаву становить мідь?
2) Знайдіть 3 % від числа 150.
3) Знайдіть число, якщо відомо, що 16 % його дорівнюють 80.
4) Сума трьох чисел дорівнює 630. Перше число становить 32 % суми, друге – 41 % суми. Знайдіть третє число.
Варіант 2
1) Розчин містить цукор і воду. Цукор становить 36 % розчину. Скільки відсотків розчину становить вода?
2) Знайдіть 7 % від числа 210.
3) Знайдіть число, якщо відомо, що 18 % його дорівнюють 45.
4) Сума трьох чисел дорівнює 340. Перше число становить 15 % суми, друге – 45 % суми. Знайдіть третє число.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 34-35, № 1535, 1537, 1539.
На повторення: № 1551.
2. Додаткове завдання. У двох кошиках було по 24 кг слив. Спочатку з першого кошика взяли 50 % слив і поклали їх у другий кошик, потім з другого кошика взяли 50 % слив і поклали їх у перший кошик. У якому кошику стало більше слив і на скільки?
Відповідь. У першому кошику на 12 кг.