УТВОРЕННЯ ЧИСЛА 200. НАЗВИ ЧИСЕЛ ТРЕТЬОГО РОЗРЯДУ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ, ЩО МІСТЯТЬ ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ЗМЕНШУВАНОГО

Мета: ознайомити учнів з прийомами утворення чисел другої сотні, назвами круглих сотень; формувати вміння розв’язувати задачі, що містять знаходження невідомого зменшуваного; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, пам’ять, увагу; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (додаток)

1. Перевірка домашнього завдання

2. Робота в парах (с. 57, завдання 386)

3. Робота за нумераційною таблицею (с. 57, завдання 389)

– Назвіть одиниці першого

розряду, другого, третього.

– Прочитайте числа, записані в таблиці.

– Скільки в числі 199 сотень? десятків? одиниць?

4. Математичний диктант

– Запишіть число, в якому 1 сот. 4 дес., 7 од.; 1 сот. 6 дес., 8 од; 1 сот, 8 од; 1 сот. 9 дес.

– Запишіть найменше трицифрове число.

– Запишіть число, попереднє до числа 145.

– Запишіть наступне число до числа 169.

– Запишіть “сусідів” числа 140.

Відповіді: 147; 168; 108; 190; 100; 144; 170; 139; 141.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми ознайомимося з утворенням числа 200, будемо вчитися записувати числа третього розряду, розв’язувати

задачі, вдосконалюватимемо свої обчислювальні навички.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення нового матеріалу

1) Утворення числа 200 (с. 58, завдання 390).

– Яке число йде за числом 199?

– Як утворили число 200? (199 + 1)

2) Утворення і назви чисел третього розряду.

Пояснення вчителя з опорою на завдання 391 (с. 58)

– Ми навчилися лічити і читати числа до двохсот. Кожне наступне число ми одержували способом додавання одиниці до попереднього. Таким чином можна лічити до трьохсот, чотирьохсот і т. д. Але це забере багато часу. Далі будемо утворювати числа із сотень, десятків і одиниць.

Одноцифрові числа від 1 до 9 називаємо числами першого розряду; 10; 20; 30; 40; 50; 60; 70; 80; 90 – числами другого розряду. До чисел третього розряду належать ті, що складаються з однієї, двох, трьох, чотирьох, п’яти, шести, семи, восьми і дев’яти сотень.

– Розгляньте уважно утворення чисел кожного розряду за підручником.

– Прочитайте назви чисел третього розряду.

– Зверніть увагу, якщо до числа 900 додати 100, одержимо число, яке називається тисяча.

Тисяча – перше число четвертого розряду.

2. Первинне закріплення

1) С. 57, завдання 387 (з коментуванням).

– Розкладіть числа на розрядні доданки.

2) С. 57, завдання 388.

– Утворіть число із розрядних доданків.

3) Розв’язування прикладів.

100 + 100

400 + 100

600 + 100

800 + 100

4) Для допитливих.

– Розв’яжіть рівняння.

100 + х + 5 = 165

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 58, завдання 392)

Аналіз умови задачі.

 УТВОРЕННЯ ЧИСЛА 200. НАЗВИ ЧИСЕЛ ТРЕТЬОГО РОЗРЯДУ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ, ЩО МІСТЯТЬ ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ЗМЕНШУВАНОГО

– Що відомо? Що невідомо?

Під час повторного читання задачі учні складають схему.

[ ] – [ ] = ?, у 3 рази >

– Які компоненти невідомі? (Зменшуване, різниця)

– Як знайти невідоме зменшуване?

– Що сказано в задачі про різницю? (у 3 рази більше, ніж від’ємник)

– Як знайти різницю? (Множенням)

Сильніші учні записують розв’язання задачі самостійно, виразом. Решта учнів розв’язують задачу за допомогою плану.

1) Скільки консервів залишилось у туристів?

2) Скільки банок консервів купили туристи?

2. Творча робота над задачею

– Замініть число 3 числом 5.

– Чи зміниться розв’язання задачі? Доведіть, чому ви так уважаєте.

– А відповідь?

3. Самостійна робота (с. 58, завдання 393)

– Обчисліть значення виразів, у яких останньою є дія ділення.

4. Завдання з логічним навантаженням

– Які монети ви знаєте? (1 к.; 2 к.; 5 к.; 10 к.; 25 к.; 50 к.)

Діти утворюють можливі варіанти: 101 к.; 102 к.; 105 к.; 110 к.; 125 к.; 150 к.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– На які три групи розподіляються вивчені нами числа?

– Назвіть будь-яке число першого, другого, третього розряду.

– Полічіть десятками від 10 до 100; сотнями від 100 до 1000.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 59, завдання 395; 396.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


УТВОРЕННЯ ЧИСЛА 200. НАЗВИ ЧИСЕЛ ТРЕТЬОГО РОЗРЯДУ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ, ЩО МІСТЯТЬ ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ЗМЕНШУВАНОГО - Плани-конспекти уроків по математиці


УТВОРЕННЯ ЧИСЛА 200. НАЗВИ ЧИСЕЛ ТРЕТЬОГО РОЗРЯДУ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ, ЩО МІСТЯТЬ ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ЗМЕНШУВАНОГО